22 december, 22:47

Herregud vad jag nattsuddar! Jag ska upp tidigt imorgon! Vi ska vara ute ur stan vid strax efter åtta och eftersom jag ska vara igång hela dagen och inte vet om jag hinner äta lunch så måste jag äta bra frukost! Så jag lär väl gå upp vid sju, eller nåt. Då borde jag lägga mig nu, i synnerhet eftersom jag inte kunde sova i natt. Gustav och jag låg och pratade länge, det är så mysigt! Meeeen så började ju min dag som den gjorde också... =D Jag försov mig, vaknade nio när jag tänkte gå upp halv sju! och jag rusade upp snubblade över två hungriga katter som jag naturligtvis var tvungen att ge lite mat först! Sen rensade jag deras låda, duschade, sminkade mig, fönade håret, klädde mig och bredde ett par mackor och var ute vid jobbet strax efter halv tio. Riktigt bra om man tänker i tid! Sen jobbade jag några timmar, lekte med en hund och blev biten i fingret. Sen skulle jag sluta tidigare eftersom jag skulle träffa min lillebror Danne (<3) som är hemma för några dagar. Eller hemma och hemma, hos föräldrarna, ni vet! Så hämtade jag honom och höll på att krocka med en bil som körde rakt ut i en korsning och väl hemma gick min jacka sönder. Jag borde ha legat kvar i min försovning hela dagen! skitdag!

Imorgon lär bli stressigt med! Ja, just det, tre har stängt av min telefon också! Perfekt just nu! Nej, imorgon, skulle jag prata om! Vi ska upp och vara i Hallsberg kvart i nio, jag vet inte vart vi ska, hon sa någon gård utåt Sanna hed (???) så jag får väl ringa till henne (från Gusts telefon P) och fråga efter vägbeskrivning. Vi ska alltså ut och köpa nya vinterdäck där! mina som jag har på nu är inte okej och så fruktansvärt obalanserade men jag törs inte åka in och balansera dem för jag tror inte jag skulle få åka därifrån så blankslitna som de är! I alla fall! Jag ska köpa nya däck, 1 500,- skittråkiga pengar! Sen åker jag in till stan och lämnar av Gustav hemma, tror inte jag hinner sätta på dem just då! (däcken alltså) åka och hämta ut typ fyra paket som har kommit till mig. Två vet jag att jag har beställt men de andra två vet jag inte vad det kan vara! Spännande... Sen ska jag ut till Marieberg och köpa en sista grej till Gustav, lika bra att hänga på låset vid tio, annars lär jag knappt komma in! Sen ska jag jobba en sväng och bjuda mina tre bröder på lunch, kanske jobba lite till, om vi inte tar lite senare lunch, kanske?! Sen kaaaanske Lollo ska komma hit och dricka te med mig och småmissarna och till sist en svång på stan med Anna för att köpa en sista julklapp till Gustavs mamma! Puh! Undrar om jag har glömt något?! Alltså, nästa år ska jag fan vara klar, helt klar med alla jävla julklappar i oktober!!! Egentligen är jag väl klar men jag blir så nervös, det är den där grejen till Gustav kvar och den till Lena och jag blir så stressad att det ska gå fel, att mitt kort ska sluta funka, att inte lönen kommer in, att inte grejerna finns kvar! *suck* Ja, Gustav, ibland är det riktigt jobbigt att vara jag!  (Han brukar säga "Åsa, ibland måste det vara jobbigt att vara du" men det är när jag har mina städryck =D). Tror jag ska ha ett litet sådant alldeles strax ifall Lollo kommer imorgon. Inte för att det är så himla stökigt just nu men allt ligger inte där det ska, då är det lika bra att plocka lite. Och imorgon hinner jag ju inte, det kan vem som helst intyga!

Nej, hörrni! Städryck och sen sängen!

Pyss & kräm på er

Kommentarer
Postat av: Lollo

Oj oj oj! Jag ska gör allt jag kan för att hinna med té hos dig imorrn Åsa!!! :) Det är ungefär lika hetsigt här just nu, varför kommer det alltid upp en massa aha-saker såhär dagarna innan jul??? Jag ringer dig när jag kan ta mig loss, så får vi se om du är vid medvetande... ;) Puss och kram!

2008-12-23 @ 00:01:33
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se
Postat av: Lollo

Nu såg jag din kommentar, jag kan absolut försöka komma in då vid 13-tiden, men jag hör av mig imorrn! :)

2008-12-23 @ 00:03:43
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se
Postat av: mariia

ojoj fullt upp! =P Hoppas att ni får en härlig jul! kramar!

2008-12-23 @ 13:04:51
URL: http://mariiakarolina.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0