28 december, 23.33

Shit pomfritt, klockan är asmycket! Ja, jag vet att pommes frites inte stavas så som jag gjorde i början här men det är roligare om man skriver så som det uttalas just nu! Björn hade skrivit "mej" på alla sina paket och mamma och jag (språkpoliserna) tyckte att det var otroligt slarvigt av honom "mig och dig" stavas det, mej och dej är talspråk. Men det är faktiskt så att svenska språket ändras och man får helt enkelt klamra sig fast och försöka hänga med så gott man kan =).

Nej, nu är jag så torr överallt, händer och läppar. Händerna är jag torr om för att jag har badat sune igen... Lollo, ska jag gå till veterinären?? Han är jättedålig i magen och till och med i min förkylningstäppa kände jag bjaslukten (ja, Elin och jag kom på ordet bjas när vi inte vill säga det äckliga, tar liksom udden av det hela) från badrummet och till vardagsrummet. Dessutom vräker han i sig maten, är sprängfull om magen allt som oftast och det rinner så ur hans ögon... Väldigt många symptom och nu verkar det nästan som att du är veterinär men ja, Gustav kan ju inget om katter och det är skönt att prata med någon som kan något och dessutom är lite sund! =D Jag tror jag ska ringa veterinären imorgon och höra vad de säger! Det konstiga eller kanske det som är bra i det här är att han är så jäkla pigg, han verkar inte dålig alls! han leker och skuttar runt, klöser i våra soffor och gräver i blommorna... Så han är ju inte slö på något sätt. Hade han varit det hade valet varit enklare. Okej, nu ska jag sluta sitta här och älta! Lollo, du kommer inte hinna svara mig ikväll i alla fall för jag ska ju sova nu men jag kollar bloggen innan jag ringer veterinären imorgon!

Okej, hörrni!

Natti natti!

Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Lollo

Oj vad segt det går här ikväll! Det tog aplång tid att öppna din blogg... hmm. Nu ska jag försöka svara på dina frågor ;) 1: Nej, vi har två enkeltäcken, men mitt överlappar Stefans på bilden så det ser ut som ett dubbelt ;P 2: Shit pomfritt stavas så i det sammanhanget tycker jag med, och jag har bara sett det stavas så då :) Annars pommes frites :P 3: Jag är ingen vet, men om jag tänker på mina hundkunskaper så tror jag såhär: Prova med att ta bort blötmaten och mjölk. Dom flesta torrfoder som säljs i Sverige, från Coop Extra till Royal Canin är helfoder=alla näringsämnen som katten/hunden behöver finns i fodret (det står helfoder på påsen). När man sätter till en massa extra så kan det bli problem med magen för känsliga katter/hundar. Ge bara torrfoder av helfodertyp och vatten och se om det blir bättre. Sen KAN det ju vara nåt annat som spökar om det kommit plötsligt och så, men eftersom han är pigg skulle jag tro att det är magen som spökar med honom. Han kanske inte är van vid sån mat "hemifrån"? Du kan ju alltid ringa veten ändå om du är orolig. Hoppas han kryar på sig! Ta bort lyxmjölken och blötfodret ;) Vi hörs snuttan! Puss & kram!

2008-12-29 @ 01:20:31
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0