8 december

Hej hej!
Idag stod jobb på schemat, jag glömde min laddare till telefonen på jobbet i fredags så under helgen hade min telefon dött.. så jag bad Gustav väcka mig när han gick upp. Jag vaknade till några gånger i morse och funderade på vad klockan var så tillsist tyckte jag det hade börjat ljusna! Så jag puttade på honom och frågade vad klockan var? Fem i åtta, fick jag till svar... Jag hoppade till och sa, du har försovit dig! Och jag med!! Det visade sig att han hade så ont i sin axel så han skulle vara hemma idag! Och han hade inte förstått att han skulle väcka mig =P. Så jag hoppade upp, sminkade mig klädde på mig och packade min mat, frukost och lunch. Sen tog jag en massa skräppåsar som jag skulle ut med samtidigt, min väska och ja, jag glömde påsen med maten... *suck* Så jag fick gå hungrig till lunchen, och då fick jag äta köpemat =(. Istället för min adventsgryta! Som, by the way, var otäckt god!


Nu sitter Gustav och jag och tittar på Simpsons, sen är det CSI! Mm härlig måndag! Jepp... Vi är som pensionärer! Vi ska till och med på julkonserten på onsdag, på Conventum =P. Så ja, och inget London blir det! Det har jag glömt att säga! Vi kom fram till det igår när vi satt och skulle boka biljetter! Alltså, allvarligt talat 16 000,- för fyra dagar i London! Så vi känner att det blir för mycket pengar... Jag som skulle bjuda Gustis och allt! Men men... vi får väl åka någonstans i sommar istället (vi skjuter alltid det här resandet på framtiden =P) men nästa sommar måste vi komma iväg någonstans! Jag kan nöja mig med en helg i tyskland, skulle vilja besöka några koncentrationsläger. Jag tror att det skulle vara nyttigt! En del av vår historia, en av de värsta händelserna i världens historia, mm det skulle vara intressant.

Jag skulle vilja gå på bio snart! Det var länge sedan... Kanske ska dra med mig Gustav på något, frågan är ju bara vad! Några förslag?? Åå vad jag gillar Björn Borg-reklamen, bara för att byta ämne lite snabbt. Någon som sett den? Det är två manliga präster som gifter sig, och vigs av en kvinnlig präst. Ja, jag gillar den helt enkelt! Tänk om alla människor i världen kunde vara öppna och se alla andra människor som de är och inte sätta in dem i små fack med stämplar. Alldeles för många är fördomsfulla! Det gör mig irriterad! Man kan inte döma en människa efter hudfärg, religion, sexuell läggning eller något annat fånigt argument man har "hittat på". Alla människor är olika. Tänk att man ska behöva irritera sig över sådana här saker på 2000-talet!

Nehe! Tänk om man skulle ta och göra ett par koppar te och spela lite The Sims, kanske??

Hej på er!

Puss & kram

Kommentarer
Postat av: mariia

Tråkigt att det inte blev nå London :( men kan vi inte dra iväg på en slalomresa i vinter? skulle va så askul!!! :D allt bra annrs??

2008-12-08 @ 21:02:10
URL: http://mariiakarolina.bloggagratis.se
Postat av: Lollo

Då måste jag visa dig lite Zeldaspel nån dag! Jag vet för dem delen inte alls vad Them Hospital är för något ;) 16 000 för en resa lät liiite saftigt faktiskt, så jag håller med du Åsa, gör nåt kul till sommaren istälet, ska du till tyskland på koncentrationsläger sightseeing blir jag gärna med! :) Vi har förresten fått förlängd betänketid IGEN från Hallbo, tills torsdag!!! Puss kram!

2008-12-08 @ 21:49:46
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0