=(

Nu är kevin död (Kevin är Stellas man!) fy så sorgligt! Jag kommenterade just Lollos blogg och skrev att jag hatar när folk dör! Jag är livrädd för döden, inte för min skull utan för de jag älskar. Jag själv är inte alls rädd att dö. Det var jag förut, men det var mest för att jag visste att mina föräldrar inte skulle orka att ett till barn dog. När jag läser eller ser en film eller liknande där någon sörjer en älskad så känner jag mig precis så som jag ser ut på den här bilden


Hur det än var och vad som än hände så älskade jag min syster och hon kommer alltid att vara och har alltid varit min förebild. Tillsammans med henne var enda gången jag fick vara lillasyster, jag är alltid storasyster, ska alltid ta ansvar och vara förståndig men hon krävde aldrig det av mig. Jag kunde bara vara med henne och de sista åren kunde vi prata om allt; killar, hem, jobb och universitet. Hon skulle varit stolt över mig och hur det blev! Jag skulle plugga till ekonom men har ju inte matte C så hon och jag bestämde att jag skulle plugga upp det i Sölvesborg men det blev aldrig av. Sen sökte jag in på lärarlinjen och jag vågade aldrig säga det till henne för att jag var rädd att hon skulle bli besviken på mig... Vad dum man är! Nu sitter jag här, nästan fem år senare och är ekonom! Uppenbarligen var det meningen att jag skulle bli ekonom men vad hade ödet planerat för henne? Vad var meningen med att det skulle bli såhär?

Och vad fan var meningen med att jag var blond???????

Kommentarer
Postat av: Lollo

Åsa lilla... Först måste jag bara säga såhär; vissa människor här i världen har mycket eller kanske rent av ett överflöd av empati inbyggt. Den här typen av människor ska för sin egen hälsas skull, och enligt min mening, inte läsa sorgliga böcker/se Titanic osv utan att vara fullständigt medvetna om att man står och faller med berättelsen. Man blir helt enkelt FÖR känslomässigt involverad, och det påverkar en allldeles på tok för mycket! Nu är det du som läser nåt skoj som "Duktigt Sune" snarast, du kan få låna den av mig!!!

Jag är kass på att trösta dig, jag kände inte F och har aldrig ens träffat henne, och jag kan nog inte ens föreställa mig hur det känns, och jag kan erkänna att det vill jag inte heller! Du behöver prata med nån som kände henne och saknar henne lika mycket som du gör, och jag förstår att det inte är helt lätt av olika anledningar!

SJÄLVKLART skulle hon vara stolt över dig, DET vet jag iallafall, och det är jag med!!! :) Lägg undan den sorgliga boken nu om du inte redan gjort det! ;) Puss & Kram!

2008-12-31 @ 02:05:40
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se
Postat av: Lollo

Gott Nytt År Åsa och Gustav, om mobilerna skulle krångla ikväll, vilket jag räknar med, tradition... :) Puss och Kram!

2008-12-31 @ 11:52:59
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0