Känsla = lyrisk

Hej hej!
Finns inget annat ord som kan beskriva kvällen bättre, lyrisk!! Helt fantastisk konsert! Tripel and tuch, Linda Lampenius (looove!!) Pernilla Walgren (love not so much...) Hanna Holgersson (loooooove!!) och en kör från Sydafrika, helt underbar! Gustav var med första "passet" de spelade i en timma och tio minuter och sen skulle de ha tjugo minuters paus och eftersom han ska upp fem imorgon så skickade jag hem honom =). Vi bor ju typ 50 meter från Conventum så det gick ju bra att bara gå hem! Hanna Holgersson spelade cello, helt otroligt bra! Det fick mig verkligen att fundera! Jag måste börja spela igen... Jag var faktiskt duktig, jag brukar inte vara så bra på att berömma mig själv men för att kunna ha självinsikt samtidigt som man har en självkänsla måste man också berömma sig själv (psykologen Åsa talar =)) Så nu listar jag fem saker som jag är bra på och fem saker jag är dålig på:

Jag är bra på:

* att spela cello
* mitt arbete
* att ta hand om de jag älskar
* laga mat (viss mat)
* hålla ordning

Jag är dålig på:

*
att passa tider
* hålla kontakt med "gamla" kompisar
* att säga ifrån
* göra en sak i taget (jag gör alltid minst två saker samtidigt; borstar tänderna och vattnar blommor t ex.)
* att göra olika sorters mat, blir oftast samma

Så, nu Lollo och Mariia får ni också lista fem saker med er som är bra och fem saker som är dåliga!


 Jag vet inte riktigt hur jag kom in på bra och dåliga saker när jag pratade om konserten ikväll, men så kan det gå =). den här kören från Sydafrika satte lite tankar i huvudet på mig, visste ni att var fjärde människa där nere har HIV/aids det är så många ungdomar som hinner förlora sina föräldrar innan de ens blivit vuxna... Vi borde skaffa oss lite perspektiv på tillvaron, känns som att alldeles för många tar alldeles för mycket för givet. Älska livet och lev här och nu, det kanske är enda chansen man får. Det var en som kommenterade afrikanernas dans i pausen och då började jag fundera över det. De skulle aldrig komma på tanken att åma sig och hålla på som tjejerna gör i sverige, ute på krogen. De dansar för att de älskar att dansa och det är ett sätt att uttrycka sig på. Visst man uttrycker sig väl på ett visst sätt när man dansar på krogen också men det är ett så förnedrande uttryck och ajg menar inte alla svenska tjejer, man kan inte generalisera på det viset. Det finns tjejer som dansar endast för att de älskar att dansa och inget annat. Men det är inte de tjejerna jag pratar om just nu. Missförstå mig rätt =). Nej... jag skulle gilla att bo i Sydafrika =). De sjöng förresten "Panta-låten" jag älskar den reklamen, den lilla flickan som svingar med armarna och ser ut att dansa limbo, är såååå söt!! Panta betyder förresten tuch, beröra.

Nej, som sagt! Underbar kväll! Men nu måste jag sova, klockan är 23:58 och jag måste hinna spela en omgång Pharaos solitaire innan jag somnar!!

Puss & kram på er

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad bra att du hade kul ikväll Åsa! Det var du värd. Puss på dig! Jag ska anta utmaningen imorgon!

2008-12-11 @ 01:11:56
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

jag trodde du hade spelat gitarr

2008-12-11 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0