Nyårsafton!

Hej hej på er!
Ja, Lollo, telefonerna lär inte funka ikväll =D. Jag brukar alltid försöka ringa pappa och säga grattis efter 12 (eftersom han fyller år 1 januari) och jag får alltid ringa 100 gånger eller nåt. Nu funkar ju min telefon i alla fall! Idag har jag klippt klorna på mina kissar och de har fått bada! Sune var tvungen att bada, han luktar illa efter att ha varit dålig i magen ett tag, ju! Men jag kan glädja alla med att han mår mycket bättre i magen nu efter bara två dagar med kokt fisk, imorse fick de faktiskt lite hårdisar (Royal canins kitten-mat) och han har varit på lådan efter det och det ser jättebra ut! Men vi ska ta det lugnt, bara lite hårdisar och så fisk! Rpoblemet med fisken var att de blir inte mätta på det! De är hungriga hela tiden och så fort jag eller gustav går ut i köket så kommer de och är så hungriga så de klättrar på benen! hoppas hoppas hoppas att det fungerar nu! Jag tror att det var masken som har gjort att han varit så dålig i magen och omställningen från att ha ätit "människomat" till att helt plötsligt få kattmat, det blev för mycket för den lilla magen. Det ska nog bli bra det här!

Det här med Felicia, ibland blir jag ledsen och då blir jag verkligen ledsen, jag saknar henne så mycket! Mamma hade en relation till henne och jag kunde aldrig förstå den eftersom jag var så liten när vi flyttade in hos dem. (Felicia var alltså min syster, eller hennes pappa är gift med min mamma, så styvsystrar, eller vad man säger?!) Jag och Felicia hade en helt annan relation och den tror jag inte att mamma någonsin kan förstå heller. Problemet med just det här dödsfallet är väl att Björn inte vill prata om det (säkert för jobbigt) och då lämnar det mig ensam kvar! Det finns ingen att prata med, Simon och jag (hennes son) har pratat en del men jag är lik hur hon var och jag tror att det kan göra ont i honom ibland. Eller så är det bara jag som inbillar mig, det är svårt att prata om någons mamma när mamman i fråga inte lever längre! Det är den här vanliga "rädslan" hur ska man prata, ska man prata om henne osv osv. Nu vet jag ju iofs av egen erfarenhet att det inte är roligt när folk låtsas som att hon aldrig funnits bara för att man inte vet vad man ska säga men det är inte så jäkla lätt!

Nej, nu får det vara nog med depptalk för ikväll! Jag är inte alls lika ledsen idag och det är ju nyårsafton! Jag ska strax förbereda potatisgratäng! Maja och jag var och handlade och köpte kallskuret; rostbiff, kalkon och prouisutto (vääldigt osäker på hur det stavas!) och massor med frukt. Så det blir kallskuret med potatisgratäng och en grönsallad till huvudrätt och exotiska frukter till efterrätt. Mycket trevligt!! jag har grejat här, flyttat in matbordet i vardagsrummet och möblerat om sofforna i vardagsrummet (mest för att köksbordet skulle få plats!)

Mmm nu sitter båda mina katter och tvättar sig torra här bredvid och på mig =D. De luktar jättegott! Glömde säga att Selma fick sympatibada men mest för att hon faktiskt älskar att bada. Hon sitter alltid på toastolen eller i handfatet när jag duschar! Ska alltid vara med i vattnet, hon älskar att jaga potatisskal när jag skalar potatis =). Mmm de är mysiga!

Ska ta en bild på middagsbordet när jag har dukat sen så lägger jag upp den lite senare!

Puss & kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0