Bästa helgen EVER!

Hej hej hej!
Den här helgen har varit den roligaste helgen på länge! Jag hade inga förväntningar alls och det är nog då man har bäst förutsättningar att få roligt =). Jag började med att gå hem tidigare i fredags, inte så tidigt som jag hade tänkt från början men då är det ju jämt när jag ska gå tidigare =D. Jag "ska bara" och så blir jag två eller tre timmar senare än vad jag tänkt från början! Men men, det är ju bra att ha mycket att göra! Jag skjutsade Gustav till badmintonen och åkte och hälsade på Anna och Fanny


Ganska gammal bild men jag har ju inte fattat hur jag ska få bilderna i telefonen in i datorn, än. Jag har försökt med sladd OCH bluetooth, eftersom jag har bluetooth i datorn med så borde det ju funka, tycker man! Jävla elektronik!! (rent ut sagt!)

Sen åkte jag och hämtade Gustav igen och åkte hem. Jag somnade på soffan och Gustav bar in mig, verkligen inte bra för hans rygg! Och nu är det ju inte så att jag är så himla tung men han har gjort illa ryggen och ska till en kiropraktor på fredag. Alltså, inte så himla bra =P.

Lördag förmiddag hade jag tänkt städa och greja men Danne (min bror) ringde och frågade om jag ville följa med till Marieberg och där är jag ju bara fem dagar i veckan 48 veckor om året så det är ju klart att jag hängde på! =) Jag hittade en vinterjacka i alla fall! Och tur var det för nu har jag frusit i några dagar i min jeansjacka!

På kvällen var jag bjuden hem till pappa och Anette, eftersom att Danne var hemma, Gustav var naturligtvis också bjuden men skulle ut med "the guys" så han stannade hemma. Det var lite roligt för killarna skulle vara hemma hos Jocke W (de har tre Jockar i den kretsen för enkelhetens skull!) men Gustav hade ringt mig och talat in meddelande på telesvaret när vi var på Marieberg, "hej det är jag. Jag skulle bara säga att vi blir fler än vi trodde och eftersom Jockes vardagsrum är lika stort som vår toalett så bestämde vi oss för att vara hos oss istället. Så eftersom du är schitzofren och måste städa i en halv dag och hålla på så undrar jag vad jag ska göra för att du inte ska få ett psykbryt nu. Ring mig!" Jag skrattade faktiskt bara men så ringde jag och sa att han skulle bädda sängen och torka av vardagsrumsbordet och lägga ordning kuddarna i soffan och kasta de tomma milkshakebägarna som han och Jocke F drack för en vecka sen, som har stått under vardagsrumsbordet i en vecka (jag har strejkat i protest). Jag kan tala om att ALLT var gjort förutom milkshakebägarna som jag kastade på morgonen idag =).

Så sen åkte jag hem till pappa och åt fläskfilé och potatisgratäng! Guuuud så gott =). Sen ringde Hanna och frågade om inte jag skulle med på fest på väster och ja, Danne var social på msn så jag kände att "my work there was done". Och åkte hem för att hämta mitt vin och se så att min katt levde! Kissemissen låg och sov under vardagsrumsbordet, tillsammans med milkshakearna och lägenheten var full med trevliga människor! När de sedan skulle upp på stan och till Klaras (suck!! Bara småbarn där!) så gick jag till Ludvig, där Hanna och Ellie var. Sååååå synd att inte Maja var med, det hade varit så roligt!!! När jag kom hällde Hanna upp ett glas vin till mig och sen skulle de andra gå, kan inte rekomendera att häva vin, det var inte en trevlig upplevelse! Hälften tror jag gick till Björnis och andra hälften, den jag var med gick till Olearys. Det var supertrevligt och massa med intressanta människor att prata med. Det är roligt den där första träffen med folk, när man berättar vad man arbetar med och intressen och sånt. Jag träffade en läkare som var delvis utbildad i Irak och delvis i Sverige, väldigt intressant att prata med! Jag sa det till mamma, jag har nog aldrig träffat en läkare i min ålder förut! Men men, man håller på att bli gammal =). Bara att hålla i sig och "enjoy the ride" eller hur! jag fyller ju 25 om ett halvår, jag =). Jag lägger upp några bilder från i lördags! Förresten så har jag inte gjort så himla mycket idag förutom att handla, städa hela lägenheten, ställt undan mina sommarskor, tvättat och lagat tacopaj! Så nu kommer jag väl somna här på soffan igen =P. Men jag har ju sååå skön soffa =D. Kramar på er så hörs vi säkert imorgon!



Jag och läkaren =). Jag vet vad han heter men jag är osäker på stavningen, jag tror det är Usama.



Daniel och Lars inbegripna i en intressant konversation, ser det ut som.



Roligaste bilden på hela kvällen, Sebastian, Hannas kille =).



Gaphalsar =)




 

Det var nog enda bra bilden på mig denna kväll =).



Och med den säger jag godnatt!!

P & K

Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha, man kan inte få allt Åsa, lite milkshake under bordet då och då får man leva med ;) Ja vi SKA ses i veckan! Jag kanske kan kidnappa med Dig till mamma nån dag också? :) Kram!

2008-11-03 @ 01:15:32
URL: http://www.nogg.se/lollosjambalaya
Postat av: mariia

vad kul att du fick en bra kväll!! =) tack så jättemycket för vinet igen, du är super! (o det tog ordentligt kan jag säga haha) kramar

2008-11-03 @ 12:20:22
Postat av: Åsa

Hej hej hej! Ja, Lollo, du får jättegärna kidnappa mig någon dag! På torsdag ska Gustavs mamma kidnappa mig på ljusparty men annars har jag ingenting för mig! Mariia, vi måste ut och gå någon dag! Jag har en känsla av att vi borde prata!!! Mer lika än man kan tro =). Kram på er

2008-11-03 @ 13:14:45
URL: http://lillaplingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0