Njurbäckeninflammation

Hej hej hej!
Idag är jag fortfarande seg men känner mig lite bättre, gustav ligger dock och sover på soffan så han känner sig nog lite trött =). Gustav tvingade iväg mig till läkaren igår och det var väl tur antar jag =). Eller han tvingade mig att ringa och han som satt på sjukvårdsupplysningen blev lite förskräckt att jag inte gått iväg med min urinvägsinfektion tidigare, "det kan vara farligt, vetdu!" så ringde jag vårdcentralen, hon sa att det var akut och fixade en tid en timma senare (har aldrig gått så fort förut! Bara för att man kissar blod och har lite ont i ryggslutet går det visst undan!! =)) och hon tvingade mig att komma tidigare om jag skulle få mer ont. Jag kom dit, de stack mig i fingret, stack in en äcklig grej i mitt öra (fick höra sen att det var en termometer, sådana fanns inte back in the days när jag var liten =)) och kissa i en mugg, såklart! jag har alltså njurbäckeninflammation, ingen aning om vad det är riktigt, bara att det inte var så himlans bra att gå så länge med urinvägsinfektion! Och det gör helvetiskt ont, kan jag ju säga till er som undrar! 400,- c:a kostade kalaset men det får det väl vara värt, eller hur?!

Nu ska jag nog städa lite eller nåt annat roligt som att äta några mackor i min ensamhet, Gustav lär ju inte vakna mer ikväll! Anna, Andreas och Fanny kommer hit imorgon så jag ska nog plocka undan lite och dammsuga av kanske. Jag hinner ju inte det imorgon innan de kommer och jag brukar ju städa på fredagar. Jag har lovat mormor att komma förbi imorgon också och hämta pengar som mamma visst ska ha. Så jag frågade om vi skulle dricka kaffe tillsammans men hon lät tveksam eller snarare att jag tvingade henne att bjuda på kaffe =P, Men jag kan ju dricka kaffe när jag kommer hem istället =P!

Jag skulle behöva ringa Lena också, Gustavs mamma, hon kanske har ett bra recept på tacopaj... tänkte göra det imorgon! Eller det kanske är någon här som har?? Lollo?

Nehe, städning var det!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Man ska absolut gå till läkare för såna här saker, Åsa, Du kunde ha fått blodförgiftning! Skäller Du har fått antibiotika hoppas jag! Långvariga/obehandlade urinvägsinfektioner kan sprida sig och ge njurbäckeninflammation. Krya på Dig! Jag kan maila ett recept på tacopaj! :)

2008-10-09 @ 20:24:54
URL: http://www.nogg.se/lollosjambalaya
Postat av: Lollo

Okej, det skulle vara (stjärna)skäller(stjärna)... :P

2008-10-09 @ 20:35:24
URL: http://www.nogg.se/lollosjambalaya
Postat av: mariia

krya på dej gumman!

2008-10-10 @ 17:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0