Promenix jag med!

Hej hej!
Jag har just kommit hem, ätit en skål med yoghurt och special-K och ja, en godisbit! Jag är sååå sugen på godis, det är den där roliga tiden, ja =P. Jag ska alldeles strax dra mig iväg på en liten promenad, jag lär ju ta på mig reflexer så ingen kör på mig, det ser mörkt ut ute... Jag jobbade lite längre än 17:00 idag men så kom jag ju 08:10 också, jag fick i alla fall lite +, jag var kvar till 17:40. Det är bra att ha en liten +buffert att ta av ifall det skulle hända något nån gång! På fredag ska jag ju till Norrköping (brodern) så då går det ju några timmar där också!

Jag har funderat på det här med om det är ekonomiskt för mig att köra bil till jobbet, jag har kommit på att jag lägger cirka 1 500,- i månaden på bensin, det är ju inte bara resor till jobbet utan vissa till mamma och sådär men det räknar vi med här. jag har då räknat ut att om jag skulle åka buss kostar det mig 400,- i månaden till och från jobbet och så måste jag ju klara mig på en tank i månaden det övriga jag kör, handlar och lite sånt! Då är det ungefär 800,- i månaden, det är ju nästan hälften av det jag lägger ut nu. Jag borde börja åka buss.

Nu låter det konstigt utifrån hallen, tror Selma håller på med något hon inte får, hon är lite för tyst, annars när hon vill leka ropar hon på oss, då ska vi komma så hon kan hoppa fram och skrämma oss. Nu kom hon, det var ett godispapper! Hon älskar godispapper! Hon går och bär dem i munnen. Det gör hon förmodligen med torkade blad från växter också, hon hade bäddat ner några i Gustavs säng häromdan =D. Hon är en rolig liten kisse. hon blev ond på mig när jag kom hem för hon snodde så runt mina ben så jag råkade trampa henne på foten. Det var ju inte meningen! Oftast drar jag ner dragkedjan på stövlarna i hissen för att jag ska få av mig så fort som möjligt och undvika sådana här incidenter =). Men man kan ju inte vara förutseende jämt!

Åå Lollo! Ni skulle bott i stan, då hade jag kunnat ta med mig Elliot på en kvällspromenix, om du känner dig dålig! Jag som ska ut och gå alldeles ensam nu... Dessutom hade vi kunnat gå tillsammans ibland =). Jag får plugga in lurarna till telefonen och lyssna på lite musik!

Nu går jag, får se om jag orkar skriva en gång till!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja varför bor alla kompisar på fel ställen? Eller är det JAG som bor på fel ställe tro..? :P Känner ju inte en kotte i Hallsberg knappt... Du hade gärna fått tagit Elliot med på promenad idag :)

Kram!

2008-10-14 @ 21:02:27
URL: http://www.nogg.se/lollosjambalaya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0