Jönköping

Hej hej!
Ja, du ska få se vilken kick när man tjänar pengar och kan spendera dem på sig själv utan att ha dåligt samvete! Jag hade väl visserligen pengar när jag pluggade också men visst är det på ett annat sätt? Man känner att man borde spara för "svårare tider" men nu när jag jobbar kan jag lägga undan och ändå spendera lite på mig själv, liksom. Helt annan känsla!! Du, du är inte hemma imorgon eftermiddag? Ska ni vara i Vingåker hela dagen? Funderade på om du vill följa med ut till Djurens center och inhandla lite grejer till Selmis!? (Nu pratar jag alltså direkt till Lollo =D det bara blev så!) Jag ska jobba en yttepytteliten stund på eftermiddagen, en grej som jag måste fixa bara! Så om du vill kan du ringa mig, men jag vet hur det kan vara när man är hemma, då vill man bara vara hemma med mamma =).

Det blir en kort blogg idag för jag är så trött så trött! Åkte till Jönköping imorse, ju. Magnus hämtade mig 06:30 så jag gick upp 05:30, duschade, fönade håret, sminkade mig och tillochmed plattade håret lite! Men jag hann faktiskt inte äta frukost så jag hade med mig en dubbelmacka med prickigkorv, det var gott! Sen när vi kom ner fanns det kaffe och en liten frukostmacka, mmmmm. Sen utbildning hela förmiddagen med en såååå gullig tjej från vår support, supercredit till henne hon är toppen!! sen på eftermiddagen var det massor med frågor jag fick svar på och förhoppningsvis kunde man hjälpa andra butiker lite med tips och idéer. Jag kan förklara lite kort: Vi startade med ett nytt datasystem i februari, nytt kassasystem och integrerat i hela verksamheten så man använder ett och samma system för alla a
ktiviteter, dvs vi behöver inte gå till faxen för att beställa varor utan man skickar ett mail via systemet. Sådana saker, mycket tidsbesparande och framförallt förenklat!! Nu är det så att ganska många butiker har bytit till samma system så idag var det meningen att vi skulle träffas och utbyta tankar och idéer osv. och det gick kanon! Fick massor gjort och det var utvecklande! Jag gillar sådana här dagar! Man får ett avbrott i vardagen och det är roligt att diskutera jobbet med någon som gör samma sak!

Nej, Norrköping och min "lilla" lillebror imorgon! Måste sova nu så jag är nere till absolut senast tio!!

Kramar på er!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hmmmm hur går det med bloggandet egentligen...? ;)Jättekul att Du vill komma med till Conventum! :) Jag skulle bli jätteglad om Du vill skicka lite bilder från Linde nån dag när Du har tid? Utbudet av dom egna var väääldigt klent... :P Och den här gången var det MITT fel, inte Thereses, hihi... :D

2008-10-02 @ 22:05:40
URL: http://www.nogg.se/lollosjambalaya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0