Kalas och åter kalas!

Hej hej!
Jag trodde nästan att jag skulle få starta en ny blogg! Jag kom inte in här, fick bara felmeddelanden hela tiden! Ytterst irriterande!! Jag sitter här i soffan efter en ganska hektisk helg! Jag hinkar i mig vatten för jag har lite problem med njurområdet.. Också ytterst irriterande! Jag har inte TID att vara hemma från jobbet och gå till vårdcentralen och hålla på och fjanta mig!! Hör ni det, njurarna, jag har inte TID! Så, över till vad helgen har innehållit!
Fredag:
Jag slutade tidigare för att äta lunch med min lilla farmor, hon är verkligen liten! Minst ett huvud kortare än jag och jag är ju inte speciellt lång. Och så är hon helt enkelt liten! Vi var på Jensens Böfhaus och åt stek med stekt potatis och whiskeysås, det var gott! Jag hade uppskattat en inte lika blodig biff som det nu var men det var ändå väldigt gott! Vi ville ha biffarna medium stekta men dessa rann det blod ur och då känns det verkligen att man äter djur... Me dont like... Efter maten åkte vi hem till farmor och skulle sätta på kaffe men precis då ringde Danne (min bror) och ville vi skulle komma ner till pappa och dricka kaffe istället! Det var trevligt! Danne, Sara (världens trevligaste tjej, Dannes flickvän) och Saras bror Markus var hemma för helgen så det var hemskt trevligt att träffa dem! De var på Gälleråsen i går och så skulle vi ju fira Danne och Anette idag.

Lördag:
Lördagen ägnades åt Alma, min kusins lilla flicka, hon fyller ett år på fredag så det var kaffekalas igår.


Stoooort paket till en liten flicka.

Nu kan jag visst inte ändra marginalen till vänsterställd igen men det får väl duga ändå. Är inte 100% nöjd med blogg.se känns som att den här sidan gör lite som den känner för och inte det som jag trycker på och det gör mig galen, när det inte funkar fast jag inte gör något fel! Om det inte funkar och jag gör något fel så får jag väl skylla mig själv men det här är ju löjligt, det ska ju bara vara att trycka på knappen där det står "vänsterjustera" men men... Förbannade skit. Får ändra det sen (föreslog Gustav =)) tur att jag har en smart man här. Men det är ju också tur att han har en så smart kvinna som han har. Vem skulle annars klara av alla routerkriser som vi har och han blir vansinnig på =).

Söndag:
Idag har vi då varit på kalas för både Danne och Anette, Danne fyller på tisdag och Anette fyllde förra onsdagen, tror jag det var, den 10:e i alla fall. Vi fick skinkstek med potatis och riktigt god sås! Hur gott som helst, och så en grönsaksblandning med massor av färska goda grönsaker! Såååååå gott!! Och så kaffe och tårta till efterrätt, och massor av kakor =).
Jag fick nästan ett ryck att gå upp och städa på vinden så jag funderar verkligen på att göra det nu... Det skulle behövas! Och jag vill göra det innan jag börjar plocka i källaren. Det är mycket mindre saker på vinden så det är enklare att börja där och sedan kunna ställa upp stora saker där, stolar som står i källaren och lite sådana saker! Sånt som bara tar plats! Jag ska rensa har jag lovat mig själv! Det ska bli så skönt att slänga en massa grejer! Härligt härligt!
Nehe, lägger upp en bild på Selmis där hon jagar saker som inte finns, ursäkta flaskan mitt i bilden!


Over and out!

Kommentarer
Postat av: Lollo

VAD du bloggar flitigt! Jag håller med om att have2have brukar ha bra saker, blir jätteavis nu! ;) Du är värd varenda söm i stövlarna, haha. Kram!

2008-09-22 @ 00:31:11
URL: http://www.nogg.se/lollosjambalaya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0