Påskafton!

Hej hej!!
Vad har ni gjort idag? Någon som har varit påskkärring??? Gustavs pappa sa någonting så roligt igår, vi satt och pratade och så sa Lena (G:s mamma) att det var så tråkigt att de inte hade så många barn på gården just nu! Nej, sa Svante (pappan) men vi har ju desto fler kärringar. HAHAHA! Jag skrattade så jag höll på att dö, dels för tvetydigheten med påskantydan och dels för att det kom så från hjärtat! Han är så himla snäll och gullig och inte alls sexistisk, om det nu skulle kunna tolkas så. Jag är lite sugen på att måla läppstift på kinderna och trycka dit några fräknar imorgon men mina bröder har så svårt att ta mig på allvar när jag får sådana infall så jag tror jag kommer att låta bli. Jag ska i alla fall få Sebbe att massera min nacke i morgon! Han tjatade hela eftermiddagen om att jag var så stel så då kan han allt göra något åt det också.

Jag skulle vilja träna i morgon men jag kommer inte att hinna det och idag hade jag inte motivationen, på måndag ska jag i alla fall träna men då har det gått hela den här veckan utan att jag har varit på gymmet en enda gång!! *Ångest* nej, så ska det väl inte kännas, ibland får man liksom ha det lite slappt, jag har ju varit borta hela veckan och jag har faktiskt gått en timma om dagen nästan hela veckan! En halvtimma i måndags, en timma i tisdags, en timma i onsdags och en halvtimma (med packning) i torsdags. Så jag har inte suttit stilla, i alla fall!!

Idag vaknade Gustav sent, jag var uppe vid halv tio (rätt sent det med!) och gjorde frukost och kröp ner i sängen och åt. Jag  har blivit jätteduktig att ta vara på mina helgmorgnar. Det är trevligt! Men jag tycker ändå inte att det är slöseri med tid att ligga i sängen, jag är ju ändå vaken någon annan gång! Det där tänker jag slåss för!! Timmars värde... Kanske ska dra igång en diskussion hemma om det imorgon, det kan bli spännande!! HAHAHA! Jag är bra på diskussioner och speciellt när jag har en hjärtefråga! Då vinner jag ofta! Jag fick Sebbe att säga att han hade fel idag, sen tog vi i hand och jag berömde honom för att han hade sagt att han hade fel. Det handlade om marsipanen på tårtan!



Jag funderade på hur de fick dit chokladen, jag menar, det är ju ingen liten dammsugare som de bara kan doppa i choklad det är en jättestubbe (tårta). Och då sa Sebbe att de tog hela stubben i händerna och doppade i chokladen men då sa jag att jag tror inte de gör så för marsipanen går inte hela vägen runt! Så satte jag igång en jättediskussion om marsipanens vara eller icke vara under tårtan. Mamma och jag på ena sidan och Sebbe och Björn på andra sidan, mamma och jag hade rätt! Den var inte klädd runt om! Så frågan kvarstår ändå hur de får dit chokladen... Men men, jag får väl prata med en konditor eller så får jag väl försöka göra en själv! Det är en rulltårta med jordgubbsgrädde och sen inlindad i marsipan! Såååå god! Men magen blev inte så himla glad... Vi var alltså hos mormor på eftermiddagen!! Vi fikade och pratade och jag fick med mig min assistent hem! Jihoo! Så jag måste göra bullar på måndag också! Sen funderade jag på om jag ska åka in och jobba lite på måndag... Men vi får se hur det blir med den saken. Lollo kanske har lust att träffas och ta en promenad eller nåt. Det kunde vara roligt, nu är det ett tag sedan vi träffades =).

När jag kom hem från mormor så lagade jag mat och sen kom Danne och hämtade mig. (Min lillebror) och vi åt lite pizza uppe hos farmor, jag lovade att ringa henne i morgon kväll, det måste jag verkligen komma ihåg annars fixar hon en skallgångskedja efter mig. Hon vill gärna att man ringer fyra gånger i veckan men det kommer ju inte jag ihåg... Jag har oftast fullt upp med mitt eget =). Daniel följde mig hem i alla fall och vi gick och pratade och pratade och sen satt vi här nere och pratade på en bänk ett tag. Det var mysigt, han är vuxen nu, min lillebror <3. Jag har alltid varit som en extramamma åt dem... Nu är vi ganska lika i ålder, egentligen. 18, 19, 20 och 24.

Imorgon ska vi till mamma vid tre så vi åker väl härifrån vid strax efter två, tror jag. Hoppas att Gustav ska med. Imorgon ska jag lägga upp en bild som jag tog på hotellet i Stockholm, om hotellets regler. Sjukt roligt!!

Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

Du tränar åtminstone, någon som borde ha ångest är jag som inte tränar något alls :(



Stubben ser väldigt god ut måste jag säga!



Glad påsk!

2009-04-12 @ 08:17:29
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hahaha! ja, man känner sig duktig när man har tränat! Och det är lättare att strunta i att städa när jag kommer hem! "Men jag har ju ändå varit så duktig och tränat, då är det inte så konstigt om jag inte orkar städa just nu!" hihi! Stubben var förresten oförskämt god... Det är gott när de smaksätter grädden, det blir inte så mastigt då.



Glad påsk på dig!!

2009-04-12 @ 12:34:13
URL: http://lillaplingen.blogg.se/
Postat av: Lollo

JAg tycker du ska köra på påskkärringstilen idag Åsa! Så kan jag sitta här och mysa och skratta med dig när du åker dit och blir retad hihi. Det är sådär "bjuda på sig själv-roligt" att dom gott kan skratta lite, annars är det ju inte värt det, eller hur...? :)

Jag blir själv idag, vi skulle ha åkt till Askersund till ett par kompisar men nu skulle hon visst jobba ist så Stefan ska ut i skogen med Alex. Jag får väl njuta av ensamheten och ta en långpromenad med Elliot. Inte så ofta jag får vara ensam numera... :P Ha så kul idag och hälsa familjen! Du kan väl ringa mig när du kommer hem ikväll så kan vi prata då :) Puss o Kram på da! :)

2009-04-12 @ 13:00:02
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0