Pay it forward

Troligtvis en av de bästa filmer som gjort! Sjukt bra och den har ett viktigt budskap!

SE DEN!



Jag har alltså sett den här filmen förut men det är herrans (bara för att låta som att jag är 80 år) många år sedan! Jag minns den inte helt men i stort sett.

Pojken i den här filmen är samma lilla pojke som är med i Sjätte sinnet, så himla bra skådespelare! Tänk så begåvade barn! Sjukt är det... Undrar hur de kommer in i det hela måste ju vara föräldrarna som ser till så de blir småstjärnor =). Trevor heter han i filmen och i verkligheten heter han Haley Joel Osmont



Sötnos! Ska kolla hur gammal han är nu... Född 10 april -88. Lika gammal som Sebastian =)

"12-årige Trevor McKinney (Haley Joel Osmont) bor i Las Vegas lite fattigare kvarter, med sin mamma Arlene (Helen Hunt). Arlene försöker vara en bra mamma samtidigt som hon har två jobb och sliter för att ge sin son ett bättre liv. Trevor och hans klass får en uppgift av sin SO-lärare, Eugene (Kevin Spacey), att tänka ut ett sätt att kunna förändra världen. Trevor är den som kommer på den bästa idén.

"Skicka vidare". Om alla hjälps åt så kan idén förändra världen, men tyvärr blir det inte så om en del inte vågar. Samtidigt som allt händer så märker Trevor att hans mamma dricker, och det gillar inte Trevor. Hans mamma och Eugene träffas och blir kära, men plötsligt kommer Trevors pappa (Jon Bon Jovi) hem. Hur ska det gå?"

Tog hela stycket från Wikipedia så klandra mig inte för svenskan!

Åå han spelar också Forrest Gump som barn i Forrest Gump (off course =P) det kommer inte jag ihåg!

Nu fortsätter filmen, får se om jag bloggar mer sen!


Kommentarer
Postat av: Jennyh

inte ens hört om. skall kolla upp den :)

2009-04-13 @ 23:24:28
URL: http://jeennyh.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag började kolla på den men somnade tyvärr :( Får se den någon annan gång för den verkade bra, gillar också budskapet!

2009-04-14 @ 13:34:06
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0