Trött

Hej hej igen!
Jag hade en tanke på att åka ut till Louisen och familjen på Kullen idag men jag orkar nog inte, det känns skönt att vara lite hemma. det är nästan som vi inte har varit det den här helgen. Och jag var ju borta förra veckan också. Dessutom ser det ju ut här hemma och det klarar jag inte riktigt. Hade jag lagt på ett kol hade jag hunnit träna sen städa och sen åka ut till Kullen i alla fall men varför ska jag stressa? Det blir inte roligt då ändå! Jag måste börja tänka så mer, vad känner jag för att göra just nu? Om jag känner för att städa idag så måste jag städa idag, annars är man inte sann mot sig själv och då mår jag ju dåligt fast jag kanske har haft en underbar dag?! Det är märkligt det där med hur psyket fungerar.

Jag har tränat! 50 minuter blev det effektiv träning och sen en halvtimma att promenera! 15 minuter till Lucullus och 15 minuter hem! Det var bra uppvärmning och skön "avvärmning"! På vägen hem gick jag genom parken vid södra stationen och det fullkomligt kryllade av krokusar, så mysigt att se allt  explodera nu när värmen kom! Jag tog några bilder som jag faktiskt har satt ihop i ett mindre kollage i photoshop!



Vita sneakers är ett vårtecken säkert som amen i kyrkan! (De är mina =D) inte ett speciellt avancerat kollage men jag lär mig fortfarande! Jag skulle vilja ha en liten kantlinje runt men Gustav säger att det är min fantasi som sätter gränserna (okej, han använder inte de orden han säger "meeeeen hitta bara på något!!"). Det är bara så svårt att hitta på saker när man bara sitter med ett gäng bilder framför sig! Jaja, jag ska kanske leka lite senare med det där!

Nu ska jag i alla fall börja ta tag i lägenheten och städa här! Plocka undan alla grejer som står/ligger överallt, damma, dammsuga och sist torka golv. Jag tar alla fönster en annan dag, det skulle behövas nu, jag har haft katter som tryckt sig mot fönstren och glidit runt på rutan, ser det ut som. Läbbigt... men det ska bli innan min födelsedag det är det enda målet jag har med fönstertvätten! Nästa helg har vi nog inget inbokat, jag funderar på om man kanske skulle ta sig en storstädning då. Vi får se, vi får se! Lättast är om Gustav är iväg någonstans då kan jag röja själv och vända upp och ner på lägenheten! Haha! Möblera om kanske =D.

Städning var det!

Simma lungt

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vi såg också dom där krokusarna idag när vi körde till mormor från mamma :) hur fint som helst, och så lila!!! Kram!

2009-04-13 @ 21:59:02
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0