Turbulent hos lillapling!

Oj, vilken kväll. Jag gick inte upp och tränade, jag hade verkligen ingen lust, så jag gick en promenad på 40 minuter istället, rensade huvudet och bara gick! Jätteskönt att bara få gå runt och tänka. Jag har varit en mess de senaste dagarna, ledsen och sur, jätteglad och retsam allt bara pendlar (som mellan hopp och förtvivlan =)) idag löste sig lite i alla fall! Jag hittade ett par däck på blocket men de var till en golf så jag skulle bara ringa pappa och fråga om det var samma dimensioner (ja, jag har varit lite halvgrinig för att Danne fick däck och inte jag =P) men vem ska jag ringa om inte pappa? Det finns ingen annan som kan svara på mina sådana frågor! Så jag ringde och då sa han "men Åsa, köp inga däck, ta de som står i garaget" och först var jag lite avig, ni vet, "jag klarar mig själv, tänk inte på mig!" martyren i mig kom fram, men vad fan... Jag kan ju lika gärna ge pappa 600,- och få bra däck som att ge en tjomme jag inte känner 800,- . Tjänar 200,- och så får jag ge dem till någon jag äääälskar <3. Ja, jag älskar min pappa och han talade om för mig idag att han älskar mig och är väldigt stolt över mig. (Lollo, böla på, det gör jag) Det var precis det jag har velat höra i snart 25 år. Otroligt att så lite kan göra så mycket för mig...

När jag gick tänkte jag på Louise och hennes mamma, Louise berättade att hon var rädd att bli smutsig redan när hon var liten och ville inte sitta i sandlådan (tror jag minns rätt?) och när jag gick och tänkte på det där så blev jag asledsen. Det är aldrig någon som har sagt till mig hur jag var när jag var liten och när jag har frågat brukar mamma säga "du var väl snäll" men OCK? Det har jag ju alltid varit! Det är dessutom ingen specifik egenskap, det är inget som kännetecknar att det var jag! I alla fall så började pappa prata om mina dopskedar och var de var köpta och sådär. Det kändes skönt att lyssna på, bara.

Nu ska jag sova, den här hemska dagen har ett slut =D (första klassens skitdag!) eller jag ska läsa liite i min braiga bok och sedan sova. Imorgon ska jag bjuda min lillebror (nr. 2) på lunch, köra hem honom från marieberg vid fyra (han ska sälja sin bil) och sen kanske grilla hos pappa. Vi får se, vi får se!

Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja det där om snack om ens barndom handlar inte ALLS om VAD det är, man vill bara att ens föräldrar liksom ska minnas och gotta sig i minnena, förstår du hur jag menar...? Vad härligt att din pappa gjorde det!!! Och NEJ, jag kunde absoluuuut inte ha sand på händerna, och kan det knappt än :P Gissa om det var lite besvärligt när jag gick på Kvinnersta?? ;D Det är känslan när det kommer sand mellan fingrarna och huh, under naglarna!!! *RYSER*

Hoppas det känns bättre nu, och HOPPAS att du får ett problem löst imorrn iallafall!!!

Massor av kramar med your name written on'em!!! :)

2009-04-23 @ 23:59:17
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: jonas

Första klassens skitdag är mitt uttryck.Pratade med Björn igår han var inte chockad att du missade tåget till s-holm jag som trodde att du var en som kom 10min för tidigt.

2009-04-25 @ 12:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0