Flickan och skulden

Hej hej!
Just nu läser jag Flickan och skulden - En bok om samhällets syn på våldtäkt av Katarina Wennstam, jag skapade lite diskussion i lunchrummet idag med frågan "Varför är det så viktigt vad en tjej har på sig när hon blir våldtagen?" Min åsikt är att det inte ska ha någon betydelse överhuvudtaget! En våldtäkt är en våldtäkt och ska accepteras som en våldtäkt oavsett om tjejen har urringad, genomskinlig tröja eller polo. What ever vad man har på sig, ett nej är ett nej. I alla fall så fungerar det inte så i verkligheten. Jag återkommer om det när jag läst klart boken!

Idag har jag jobbat, jag kom från jobbet vid strax efter fem, hem & laga mat och nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli åtta så jag kan gå upp till Java och möta Hanna och Maja. Dessutom har jag fått hem Män som hatar kvinnor på DVD! Wii!!

Mariia! Ska vi gå en promenix i veckan nu eller? Imorgon tränar jag nog men vi kanske kan gå efter? Eller en annan dag?
Nehe! Vi hörs kanske senare!

Kramar Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0