Låt den rätte komma in!

Hej hej!
Jag blev själv, Gustav gick ut med Oskar och några till så jag passade på att hyra en film, Låt den rätte komma in. Jag läste ju boken när vi var på Mallis och gillade den så jag ville se filmen också. Hittills irriterar jag mig bara på att den inte är exakt likadan som boken men det är de ju aldrig! Jag har ätit kantarellmackor till kvällsmat, fem stycken fick jag i mig, massor =).

Idag har jag jobbat en stund  sen åkte jag hem för att fixa lunch till mig & Gustav, det blev picnick med grillad kyckling, potatissallad & baguetter. Gustav skulle åka och spela golf vid fyra så jag skjutsade honom till Kårsta och åkte själv till Blomsterlandet och shoppade loss på en massa växter. Jag fick för mig att fixa lite på ballikongen, äntligen och det var bra att jag hade väntat lite för nu var det halva priset på balkonglådor. Ja, det är inte vanliga balkonglådor, jag ska ta kort i morgon så får ni se! När jag hade handlat växterna så hoppade jag in på Willys där borta (Österplan, eller almbyplan kanske det heter) och det är faktiskt en ganska trivsam affär! Jag har alltså handlat tre gånger idag + blommorna =). Kyckling på Parkhallen, bröd & sånt på Willys och sedan lök & en Londonkarta på Coop - Lillån.

Detta impulsköpet av blommorna ledde till att jag var tungen att ta tag i allt gammalt som stod där ute, blomlådorna med gammal jord, mattan som låg där ute, alla krukor utan blommor i sig! Jag fyllde sju kompostpåsar med jord och skit och har sprungit fram och tillbaka ut till soprummet massor med gånger och så upp på vinden för att ställa undan lådorna när jag hade tvättat dem. Sedan var jag tvungen att städa badrummet och då följde liksom resten av lägenheten med.. Jag är dock inte riktigt färdig än, dammsugaren står i hallen och så hade jag slut på Ajax så det var en punkt på min shoppinglista. Jag har dessutom tvättat tre maskiner med tvätt idag =). Och det torkar så fort i värmen!! Me like! ♥

Nej, jösses, jag börjar redan bli trött! Jag gick ju visserligen upp åtta i morse så det är ju inte jättekonstigt! Tänkte försöka komma upp i tid i morgon med så jag hinner städa klart innan Maja & jag ska iväg! Vi ska på fest i morgon eftermiddag, det ska bli roligt! Gustav ska upp på badmintonturnering så jag ska hålla tummarna för honom =).

NEJ! Nu har de ändrat en massa också! (Filmen) Vad förbannad jag blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0