Söndag!

Oh dear! Den här helgen har gått fort! Vi har sovit mest men det behövde vi verkligen efter denna vecka! En mastodontvecka, skulle man kunna säga =). I fredags fikade jag med Hanna & Maja på Njuta (gamla babar) det var som alltid trevligt förutom att jag var dyngsur... I Örebro regnade det rejält i ffredags kväll! Jag, Helen & Virran var och käkade på Shanghai i hörnet Änggatan/Drottninggatan och vi bestämde oss för att bryta upp vid strax efter nio då jag skulle gå och träffa Maja & Hanna så Helen följde mig en bit för jag var tvungen att gå in på Ica eftersom jag hade ätit räkor i vitlök och i menyn stod det VITLÖK så jag kände att tuggummi var på sin plats! Jag hade en vit kofta, jeans, basketskor & en vit t-shirt. När vi gick till Ica regnade det ganska mycket så vi gick intill Krämaren under tak och när vi skildes åt fortsatte jag gå mot Våghustorget för att snedda ner till Köpmangatan och längst bort på Kungsgatan ligger ju Njuta, kanske max 500 m. Jag gick där under tak och fick se en stackare i blå skjorta som satt som slickad på honom och jag skrattade lite åt honom och fortsatte att gå, när jag kom över Våghustorget tog det i ordentligt och jag tänkte "jag kommer bli jätteblöt". Det var ju inte helt sant, jag blev dyngsur. Vattnet bara for i kaskader ner längs hustaken på Köpmangatan och när jag kom fram såg jag nyduschad ut i håret, sminket satt över hela kinderna, min kofta var så tung så jag knappt kunde ha den på mig, det tjippade om mina skor, framsidan av mina jeans var mörkblå & baksidan ljusblå & min t-shirt var genomskinlig. Jag for in och sa hej till Maja som nog inte riktigt kände igen mig först, jag hälsade skitsnabbt på hennes kompisar och mumlade nåt om toaletten så jag hängde av mig koftan (kanske inte världens smartaste drag (...)) och for in på toa. Maja kom direkt efter och hade som tur var på sig ett linne under sin kofta (thank god for Maja!!!) så jag fick låna hennes linne och gick och beställde en kaffe. Vi satt där och pratade och jag tog av mig skorna och försökte torka lite genom ren tankekraft men det gick ju sådär. Mina kläder var dyblöta ända tills igår. Jag följde i alla fall med Hanna hem och fick låna ett par mjuksiar av henne och hennes fina röda gummistövlar! Fantastiskt! Jag hade blivit sjuk om jag hade gått i mina blöta kläder! Gustav mötte upp mig på järntorget och undrade vad jag var för luffare i röda gummistövlar, gråa mjukisbyxor & vinterjacka. Det var kallt!!! Och blött! Och inte alls trevligt! Vi köpte i alla fall mat på Mc och Gustav däckade direkt när vi kom hem så jag fick två cheeseburgare (HAHA!).

Igår var jag på 20-årskalas hos tvillingarna Sophie & Karolin, det bjöds på smörgåstårta & en prinsesstårta som nog var det finaste jag sett! Otroligt! Och GOTT med smörgåstårta! Jag vågade inte ta av den andra, bäst att inte utmana ödet! Igår kväll kollade vi klart på "Den siste samurajen" och "X-man Wolverine" den heter väl nåt mer men jag minns inte... Jag fick avisering i fredags om att jag hade förhandsbokat "Män som hatar kvinnor" på DVD så den kommer i nästa vecka! Det hade jag glömt så det var en trevlig överraskning!

Idag sov vi aslänge, gick upp vid tolv kanske och vi har fortfarande inte kommit igång med vår dag! Jag tror jag ska springa en tur & upp och träna och sedan hem & laga mat. Vi får se, jag känner mig lite seg så jag har ingen lust att träna men jag borde verkligen!! Sedan ska jag nog träna imorgon eller tisdag också så jag behöver idag på mig att träna mage/armar. Sedan ben/rygg tisdag & sedan mage/armar på torsdag eller fredag. Måste få igång rutinen igen! Viktigt, viktigt!

Imorgon börjar jag tidigt så jag ska försöka komma isäng ordentligt ikväll, lättare sagt än gjort antagligen med tanke på min törnrosasömn imorse!

Vi hörs nog senare!

Kramar Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0