Torsdag!

Sebastian & Björn sitter och håller på med ett dataprogram inom byggbranchen, väldigt avancerat, måste jag tillstå. Man matar in uppgifter om storlek på rum och vilket material man vill använda så räknar den ut vad materialet kostar (uppdateras en gång i månaden) och så räknar man in arbetstid så kan man sedan få ut en offert på detta som man kan ge kunden. Björn kommer att spara massor med rittid, eftersom han har suttit och räknat manuellt innan. Det kostar en del men jag tror (efter att ha hört denna ångest över programköpet i flera månader) att han kommer att tjäna mycket på det. Och framförallt så kommer det se så jäkla proffsigt ut med offerterna.

Alex sitter i soffan och lyssnar på benbrottsmusik (han är rebellen i huset) och mamma lagar mat. Sebbe har fångat en regnbåge så vi ska äta fisk!

De ska visst ut och resa med husbilen sen så jag åker väl hem då, Alex frågade om jag hade kommit för att passa dem. Hahaha! Det var roligt sagt, Alex är ju 19 och Sebbe 21.

Fortsättning från igår, då!

Baddags!


Solstund ♥



packning för fyra dagar

Vi satt och åt Ålandspannkaka, då kommer en äldre man precis bredvid oss och har en sopsäck över axeln. Ellie berättar att han går och städar på ön (frivilligt & gratis).


Föglö kyrka & Majas rumpa


Maja & Ellie på "Golden gate", Finlands enda hängbro.


Ellie tappade sin cykel


Maja tänker göra en arrangerad bild av oss


Fikaställe

♥ klippor


Fina Ellie

Fina Maja

Fisksoppa ♥

Rödvin & fisksoppa, mums!

Jazzband


Mmmmm =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0