<3 Sissel

Hej hej!
Åå jag har varit på julkonsert på Conventum, Krister Henriksson som julvärd, Sissel Kyrkjebö (ja, jag slog upp hennes efternamn), The real group, Orsa spelmän, Odd Norstoga & Trondheimssolisterna. Otroligt bra julkonsert, vill jag lova!! Jag satt och rös hela första "akten", sen var det paus på 30 minuter, jag, Josef & Magnus köpte fika och sen spelning i en timma till, så det började halv åtta (jag fick springa som en dåre, farmor ringde när jag skulle gå) och jag kom nyss hem! Lång med otroligt rolig kväll!

Farmor tyckte jag skulle ta en taxi hem från conventum, pga våldtäktsmännen som springer lösa. Det är 50 meter hem till mig från Conventum. Jag kan inte ta en taxi för 50 meter. Taxichauffören skulle skratta åt mig! Men inte därför utan för att ja, det känns otroligt onödigt. Man kanske inte skulle tycka det var så onödigt om man blev våldtagen någonstans under de 50 meterna men jag har resonerat med mig själv och kommit fram till att det finns mycket som är farligt. Jag kan inte gå rung och vara rädd eller nervös för någonting som oftast beror på att man är på fel plats vid fel tidpunkt. Det kan alltid hända och det får inte styra mitt liv! Jag måste kunna gå hem 50 meter klockan halv elva en tisdagkväll, det är absurt att ta en taxi! Vart är världen på väg???? Eller jag måste kunna gå upp och handla godis en vardagkväll om (poäng till vuxenlivet, jag får äta godis när jag vill) jag känner för att äta godis just då! Varför ska jag behöva vara rädd? Varför måste jag ändra mitt liv och mina beslut för att något miffo går omkring och våldtar folk. Nej, jag blir genuint upprörd! Upprörd, mina vänner. Dock kan jag ju tillägga att jag är mörkrädd i klass med en treåring och därför inte spenderar mer tid än absolut nödvändigt utomhus efter mörkrets inbrott.

Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig! Vill bara tillägga att jag också vill ha en chokladkalender utan choklad och detta att plocka ur chokladen och lägga i annat godis (som man tål om man inte tål mjölk) det är den mest genialiska idé jag sett sen någon kom på att sälja färdigskivat bröd! Det är Lollo som fått en sådan "chokladkalender" och ja, jag är så avundsjuk! Den är så himlans smart!! Jag ska göra't till mig själv! Gustav lär vara frivillig att äta upp chokladen jag måste plocka ur!

Nej, nu måste jag lägga mig! Jag har ont i ögonen och benhinnorna (gått i klackar hela dagen men fått många komplimanger = värt det) så jag ska vila mina ben och ögon! Och imorgon ska jag ha mina nylagade skor, hela dagen!! Sov så gott! ♥

Kommentarer
Postat av: Lollo

Åh vad bra att du hade kul ikväll Åsa, det behövde du! Och jag behövde prata med dig i en timme, precis som vi nyss gjort :) Min kväll är räddad.



Vi hörs imorrn snuttan! Puss!

2009-12-09 @ 00:31:38
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hej gumman!



Hur är det, haft en bra dag? Imorgon har jag husarrest hela dagen, ska packa kartonger, gömma undan dem och DESSUTOM steka julaftonsköttbullar och göra dillkött! OCH baka banankakor! Mamma is trying to kill me. Det jag försöker säga är att jag är hemma hela dagen, så vill du får du gärna ringa när du får en stund över :) I miss u.



Puss puss!!

2009-12-10 @ 00:14:29
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0