Här gäller det att snabba på!

Jag har ätit choklad, jag tål inte choklad. Så när jag ska äta choklad så gäller det att vara så snabb så man trycker i sig så mycket det bara är möjligt innan magen upptäcker att det är choklad man äter! Så gjorde jag idag, jag fick i mig ett helt rör med marabou schweizernöt-bitar innan magen hann skicka signaler till hjärnan för att få mig att sluta äta. Illamåendet kom snabbt men jäklar vad gott det var!

Jag har missat adventskalendern idag! Jag fick nästan panik ute på motorvägen när klockan blev 18:40 (den började 18:45) och jag inte var hemma. Tänkte ringa Gustav så han skulle sätta på tv:n så det bara var för mig att springa in när jag kom hem! Men tänkte att det tar ju typ två sekunder att få igång tv:n så liite onödigt, kanske. Sedan tänkte jag tillbaka på den tiden man hade en video, som mamma alltid programerade så att man inte missade några program! Den tiden, den tiden... Ja, det var innan jag kom på att SvtPlay finns, så jag ska alldeles strax titta på kalendern! Precis när jag vill! Bättre än video.

Idag har jag jobbat, kom hem vid 18:50, kanske! Satte på en maskin tvätt, lagade mat (spaghetti & köttfärssås) samtidigt satte jag en lussebullsdeg, diskade, vi åt, jag bakade ut mina bullar, diskade, hängde tvätten och satte på en maskin till och sen satte jag mig här. Sedan ska jag peta i russin, löst, löst, så det bara är att pilla ut dem när jag ska äta sen. Jag gillar inte russinen men det ska ju liksom vara där! Tradition. och sen är det skjuts in i ugnen! Sen antagligen en diskomgång igen.

Imorgon ska vi titta på film och kanske äta några lussebullar! Och sedan på torsdag ska vi äta julbord med jobbet! Nice nice, första julbordet i år!

Nej, nu väntar FaceBook och sedan bullar!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Lollo

ÅH vad fusk, jag vill också ha julbord :) Ska bli spännande att se om man får nån provsmaksbulle imorrn Åsa ;)



Puss på dig!!!

2009-12-02 @ 00:32:02
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0