Helga natt

Yes, idag på stortorget! Storslaget, mina vänner, storslaget. Massor med folk, underbar sång & Ernst, allas vår Ernst. Mammas lycka var gjord! Han har varit tillsammans med sin fru sen han var 17, det är bra gjort. Väldigt bra gjort! Antingen så förändras man inte alls eller så lyckas man förändras åt samma håll.

Idag har jag gått upp, varit på marieberg med lillebror & Andreas sen på julkonserten med mamma! Efter konserten gick jag upp på stan igen, fikade med Anders, Malin & Jonas. Senare kom Moa & ännu senare Hanna. Jag kan ju tala om att jag har två flätor idag, känner mig som om jag ser ut som 15 eller 16 år igen. Dessutom måste jag ju använda mina moonboots, eftersom mina stövlar är trasiga! Och så fick jag leveransbesked på mina nya skor, de kommer inte! Jag har en allvarlig skosituation! Allvarlig! Men men, jag får väl lämna in mina älskade stövlar imorgon och sluta bete mig som att det är jordens mest allvarliga problem! Folk svälter - väx upp.

Imorgon ska jag träna, kanske träffa Lollo & Theresen och ja, jobba, såklart! På tisdag är det julgröten, tomtemor (= jag) är redo för risgrynsgröts-serverande. Nu börjar det lacka mot jul! Dags att jag gör klart mina julkort, bakar 5-minuterskola, bakar lussekatter med fyra påsar saffran i & sätter en pepparkaksdeg. Måste fixa ett hus också! Pepparkakshus, alltså.

Nu sitter jag i soffan, kollar lite med ena ögat på True blood (tror jag den heter) och dricker te, blue fruit (andra gången idag). Jag dricker inte alltid det, jag dricker forrest fruit ibland och om jag har mjölk hemma dricker jag Peach & mango, Lollos favorit. Storkonsument av te, är jag. Och jag älskar att köpa hem en massa sorter, oavsett om jag dricker de eller ej så ligger de fint i min te-burk! Jag har en kolsvart kisse bredvid mig och den grå/svart/vita går omkring och luktar, vet inte vad hon håller på med. Hon har haft en jobbig helg, hon kanske njuter av att det bara är "de vanliga" här. I fredags gömde hon sig under Alex's täcke i soffan så han råkade hoppa på henne (mitt fel, faktiskt. Han frågade "Åsa, är det några katter i soffan" och jag svarade nej, Sune sitter bredvid. Men jag har ju en till katt!! Shit..) sen kom Gustav hem pissfull och det gillar hon aldrig, det gör henne rädd. Igår var det massor med folk här när jag kom hem från Stockholm, de drack och som sagt så gillar hon inte det. Hon gillar inte så många andra människor än mig, faktiskt. Men jag är ju hennes adoptivmamma ♥. Ja, jag får säga att jag är hennes mamma tills jag har några egna barn! Hon är min lilla bebis =). Ända sedan hon var 8 veckor. Jag hämtade henne i Linköping, de skulle skjuta henne om ingen tog hand om henne. Och jag åkte ända dit, stoppade in henne i min lilla kattbur och påbörjade den långa färden. Hon var hysterisk och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra så hon fick komma ur buren och sitta i mitt knä. Där rullade hon ihop sig till en liten boll och sov hela vägen till Örebro.

Torsten, hette hon då!

Sune har jag inga bebisbilder på, jag skulle bara ha en katt men hon var så himla olycklig så jag var tvungen att fixa en kompis. Och det blev ju superbra! Förutom att han är den vildaste katten i stan (Dylta ingår inte, Lollo, ni har de vildaste katten utanför stan!) och han vill bara ut! Hans livsuppgift här i lägenheten går ut på att hitta en väg ut. Det är hemskt, han klättrar på fönstren och tar varje chans han får att gå ut på balkongen och försöker hoppa över räcket. Men när jag går med honom på gräsmattan kan han inte komma in fort nog. Märkligt det där! Jaja, slutpratat om mina katter. Jag ska nog sova snart, borsta tänderna, sminka av mig, borsta håret och lägga mig. Sen ska jag tänka på killarna som är på Paranormal activity och sen somna så gott så =). Lollo, Anders hade ett knep, ska berätta det för dig imorgon =).

Sov så gott sen mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Humpe

You're a sweety-pie!

Ooooh, True Blood!! Kolla in Eric ''Alexander'' Northman! (Alexander Skarsgård alltså!!) Han pratar svenska ibland... geek

Jag SKA (har jag bestämt) köpa några Julklappar imorn. Jag måste! Och hitta Lådan! Jag står inte ut med mardrömmarna!!

Lovelovelovelovelove!!

2009-12-06 @ 23:08:00
URL: http://humpeshorna.blogg.se/
Postat av: Lollo

Åh knep är bra grejer :)



Vi kom nyss hem (!), så nu är det bara att ladda om inför bilkörandet. Imorrn blir det roligt värre.... jag måste höra av mig till dig sen när jag vet om vi kommer när du är på jobbet eller hemma imorrn, du vet mamma jobbar ju så sent och åker sällan eller aldrig raka vägen hem... :P



Hörs sen sötnos. :) Puss!

2009-12-07 @ 18:25:10
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0