Jul jul, strålande jul...

Åå sista riktigt mysiga dagen! Jag älskar allt från 1 december när jag får pynta till 23 december då min spänning når sin klimax, eller vad man nu ska kalla det! Jag är inte fullt så förtjust i julafton, som jag säkert har tjatat om förut här men det är ju min blogg så jag får väl tjata så mycket jag vill?! =D Idag har jag verkligen rännt runt! Först till Rosta, där jag hämtade min locktång, julgardiner [liiiite sena!] och de sista julklapparna!

Sedan ut till marieberg! In på jobbet, slog in alla julklappar och fikade med mina arbetskamrater, hjälpte de att slå in paket, stod i kassan en stund, vet inte riktigt hur jag hamnade där! Men det gick ju bra i alla fall! Once a helper allways a helper. [Santas little helper kanske?]

Sedan in på marieberg köpte de allra sista julklapparna och två västar jag har glott på på H&M i evigheter som var på rean till halva priset!! Och i min storlek! Otroligt!

Efter det, upp på stan och träffade grabbarna, sedan hem hit med dem, de ville prova ett spel som Gustav hade köpt. Sedan ut till mormor, skriva räkningar & hon fick sin julklapp. En plommonfärgad fleecemorgonrock. Hon pratade om sin frottémorgonrock sist jag var där och den var visst så tung så hon kände sig helt nedtyngd av den. Hon sa då att hon skulle köpt en till sig själv när hon köpte min fleecemorgonrock till förra julen. Så då tänkte jag att det var ju ett perfekt upplägg till mig! Fast hennes var lite annorlunda mot min, min är i fleece men jag tror denna var i någon microfiber, av något slag! Ja, i alla fall!

Hem & så var Gustav skithungrig, vi skulle precis åka iväg så kom Danne [lillebror] så gustav gick och köpte pizza istället för att vi åkte och köpte Max-burgare!

Så nu sitter jag halvdöd i soffan och glor lite på "So you think you can dance" paniktvättar lite tills imorgon, Gustavs skjorta [han har bara en han vill använda] och min klänning fick åka med, jag har bara använt den en gång och aldrig tvättat den så jag hoppas det går bra! Jag köpte den förra julen för massor med pengar och har bara använt den en gång! Mitt pucko. Jaja, efter imorgon blir det i alla fall två gånger. Undrar hur mycket pengar som hänger i min garderob. Fattar ni att jag har betalt det sista till csn idag! Snart får jag shoppa igen!!! Å herregud, jag blir alldeles exalterad av att bara tänka på det! Men jag ska ju spara till en ny bil så jag kan inte helt go nuts!

Några bilder mina vänner! Så hörs vi kanske imorgon kväll, om jag orkar blogga! Gustav pratade om att gå ut imorgon kväll så då bloggar jag väl då i så fall!

God Jul på er alla!!


Alla paketerna! Det bruna pappret är med små pepparkaksgrisar på!


Mitt änglaspel med kissar! ♥


Kommentarer
Postat av: Lollo

ÅÅÅÅH tack Åsa! Du förtjänar också att vara lycklig, det är ett som är säkert.



Nu sitter jag med färg i håret och Therese har snott duschen, opm tio minuter ska det sköljas ur och hon har precis börjat duscha, hoppas hon snabbar sig.... :S



Imorgon är det liksom julafton :) Det har gått sååååå fort i år!!!



Puss på dig min lilla pudding :)

2009-12-23 @ 22:58:29
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Humpe

Jag känner lite det där som du säger Åsa, fram till idag så går man ju och laddar, och sen bara, hupp! Borta! =( Men vi slipper ju i allafall sitta och åka emellan mamma och pappa, fast vi ska ju åka till pappa senare i veckan. Han kunde ju inte komma till oss iår.

GOOOOOOOOD JUL PÅ DIG (er!) NU! Kraaaaaaaamaaaaar!!!

2009-12-23 @ 23:09:39
URL: http://humpeshorna.blogg.se/
Postat av: Heikki Skålberg

God Jul på dig Åsa. Hoppas du kan känna lite julglädje idag och tänka att vintersolståndet har varit och vi går mot mot ljusare tider !

Mys på dig önskar Heikki.

2009-12-24 @ 12:22:39
Postat av: Sameh

God jul.. hoppas du har haft det kul..

2009-12-25 @ 03:06:07
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0