Mitt lilla fetto

Min mamma är tjock inombords... Hon har högt kolesterolvärde, alltså. Hennes blodkärl fettar igen, det är farligt! Syns inte utanpå, känns inte inuti, eller hur är det de säger i reklamen?! På min mamma syns det verkligen inte, hon är nästan lika smal som jag, fast ja, lite bredare vilket är naturligt med tanke på att hon fött tre barn och jag noll. Det är lite farligt när man inte går upp i vikt av att äta onyttigt, det är ju fortfarande inte bra trots att man inte lägger ut. Jag är likadan, jag går inte upp i vikt, skönt, kanske många tror.. hmm ja, kanske i vissa fall, andra är det inte lika skönt. "Du är ju så mager så det är ett elände att se dig!" Ja, men tack! Det var ju gulligt sagt! Tur man fått sin beskärda del kommentarer genom åren så man i alla fall kan göra ett försök att inte bry sig!

Det jag skulle komma till i den här lilla diskussionen är att jag har ätit fyra lussebullar på 20 minuter. Så nu ligger ett mindre berg av russin bredvid mig på köksbordet. Ja, jag sitter i köket och bloggar idag, det är så himla trivsamt i mitt kök efter omdekorationen till julsaker. Så jag vill bara vara här hela tiden! Jag gjorde en fuling och struntade i russinen i den sista plåten med bullar, varken Gustav eller jag gillar ju russinen så helt plötsligt vann den praktiska sidan av mig över traditionssidan. Lollo! Jag har läst att äldstabarn är bevararen av traditioner och yngstabarn är de nytänkande. Har man sedan mellanbarn står de och väger någonstans mittemellan. Kan nog stämma, i alla fall hos oss!

Nu ska jag lägga in alla mina bullar i lådor, lägga fram mina vantar så jag slipper frysa när jag skrapar bilen imorgon, hänga sista maskinen tvätt (nu är det snart tomt i tvättkorgen!) och sen lägga mig! götti götti!

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Lollo

ÅH dessa underbara mormor:ar och farmor:ar.



Nästa år Åsa, då SKA jag införa ETT paket perperson!!! ;) Jag ska vara den nytänkande STORAsystern, så det så :) Men du har så rätt där.



Nu ska jag sova faktiskt!



Puss puss!!!

2009-12-02 @ 00:35:33
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: jonas

Har inget egentligen med det att göra men hur mycket tvättar du??Kul med julbord vart skani, själv ska vi den 12:e till Lunedet.

2009-12-02 @ 12:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0