Rastlös tjej med liiite resfeber!

Hej igen!
Glömde berätta om min stövelincident tidigare idag! Jag berättade ju om dragkedjan till mina stövlar, den sprack när mamms och jag skulle till Stockholm (ja, jag vet att jag tjatar om mina stövlar men det var en traumatisk upplevelse och jag vill göra allt för att det inte ska inträffa något liknande igen!) idag drog jag i alla fall på mig mina stövlar, med den nya dragkedjan, och skulle ge mig iväg till jobbet. Såklart var det snö över hela bilen och jag sopade, fick se att det satt en massa is vid hjulhusen och började sparka bort denna is. Som sitter som berget! Börjar slå på isen med min borste och får en massa is och smutsig snö på mig (hela detta förlopp var nog en ganska rolig syn!) jag vände mig om så jag stod med rumpan mot bilen och börjar sparka bort isen med min klack. Törs inte sparka bort hur mycket som helst eftersom jag antagligen skulle ha sparkat genom plåten innan jag fattat att isen faktiskt är borta! Jag sätter mig i bilen och far iväg till jobbet, kommer ur bilen och tror att jag har något under ena skon. Kommer innanför dörrarna och inser att jag är låghalt... Jag har lyckats sparka bort klacken på ena stöveln. Grattis! Sätter mig i bilen igen när klockan är tio och beger mig bort till marieberg eftersom Mr. Minit har fixat mina stövlar på ett strålande sätt tidigare! Jovisst, de fixade det! På cirkus en timma! Jag fick sitta i strumplästen i deras butik och guida andra kunder fram till disken (ja, de trodde ju såklart att jag jobbade där när jag satt bakom symaskinen utan jacka (ja, den åkte jag ju naturligtvis ifrån i min lilla panik) och i strumplästen). Jag gick in på Kicks (ja, utan skor!) och köpte några tomma flaskor jag kan ha shampoo och balsam i när vi reser, man får ju inte ha så mycket i flaskorna när man ska ha handbagage! Och ni kan tro att jag kände mig uttittad! Alla kollade på mina strumpor! Tur jag valde ett par snygga idag. De glodde i och för sig ännu mer när innehavaren av Mr. Minit lånade ut sina foppa-tofflor till mig. De var väl i storlek 43 eller nåt och ja, jag är ju en rätt liten tjej. Såg väl ut som ett L. Eller Kajsa Anka, kanske. Om ni har problem med skor, ska göra en ny nyckel, sy upp ett par byxor, ska ha mässingsskylt eller liknande så gå till Mr. Minit på Marieberg, bästa servicen och bästa personalen, ever! De frågade om jag ville ha kaffe när jag satt där på den lilla pallen! Urgulligt!

Ja, jag har lite resfeber nu! Jag är såklart orolig över att jag ska packa för tungt! Men jag ska inte ha med mig så mycket kläder så jag tror jag kommer klara mig, jag kollade på Hostel'ets hemsida för att se om det fanns hårtork med på listan under "faciliteter" men det gjorde det inte! Vilket betyder? Att jag måste ha en hårtork med mig... Och plattång... Oh, vilka problem man har, det är jobbigt att vara jag ibland.

Skriver säkert ett litet panikinlägg senare.

Kommentarer
Postat av: Humpe

Du kommer att ha det så trevligt sis, roa dig!

2009-12-29 @ 13:08:35
URL: http://humpeshorna.blogg.se/
Postat av: Lollo

Resfeber är fullt normalt! :) Puss på dig!

2009-12-30 @ 23:48:15
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0