Stan i juletid

Hej hej!
Vi vaknade sent, tio över elva, tror jag den var.. Men det var skönt att sova ut idag, det har varit en jobbig vecka! Vi knallade i alla fall upp på stan direkt, åt på La Baguette och sen ut bland alla tokiga julklappsköparmänniskor! Det är verkligen mycket folk ute nu! Känns at det snart är jul och trevligt är det ju att det är snö! Mys mys mys!

Vi hittade en present åt Andreas som ju fyller imorgon! Sedan hittade Gustav en väska han kan ha till London, jag har ju redan hittat min och väntar bara på om den tänker komma med på någon form av rea efter jul, känns dumt att köpa den en vecka innan mellandagsrean! Det är en Titan och det går inte att ladda upp någon bild just nu! Irriterande! I alla fall så är den av ett hårt material, med två hjul och så är den [såklart] ljusrooosa! Mycket fin! Jag ska i alla fall köpa den efter jul så jag tar kort på den så får ni se den då! Majsan sa att jag kunde låna en av henne men jag vill ut och resa mer och då kan det ju vara bra att ha en själv, eller hur!?

När vi var på väg hem kom vi på att vi måste ha kattmat så vi gick in på djuraffären, Gustav köpte en leksak till Sune, Selma får naturligtvis också leka med den men hon är ju en dam och damer leker inte (hennes "ord" inte mina) så det blir mest Sunes grejer och honom man tänker på när vi ska köpa leksaker. Han är ruggigt understimulerad, dessutom så han behöver lite aktivitet. Jag har funderat på om vi inte ska gå ut och leka i snön, han och jag. Han har varit ute på balkongen två gånger nu och bara ääälskar snön! Han plogar sig fram med siná små tassar, kastar upp snön i luften och fångar den med munnen. Nu sitter han däremot och spanar på min garderobsblomma. Min lilla trädgårdsmästare... Trädgårdsförstörare, snarare.

Nehepp! Duschen nästa!

Hörs kanske sen!


Kommentarer
Postat av: Lollo

OH ompimpad blogg! :) Way to go Åsa!



Vet du vad mammas skrälle till katt gjorde igår? Han hade ner en tänd ganska stor ljuslykta i golvet så den blev totalt stearinlackerad invändigt. Kommer man nånsin få rent den tror du? Inte jag heller. SKitkatt! :P



Puss på dig!

2009-12-19 @ 16:03:33
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0