Tvätt tvätt tvätt

hej hej!
Jonas - jag tvättar säkert tre maskiner i veckan (minst!)

1) Mörkt
2) Ljust
3) Handdukar och disktrasor (!!) jag har bacillskräck
4) Jeans (inte varje vecka)

Men nu ville jag tvätta alla dukar och gardiner jag har haft uppe innan jag bytte till julgardinerna/dukarna och då blev det massor med tvätt! + att jag tänkte tvätta alla sittdynor till stolarna i köket, de har åkt med i ljusa tvättar, två har jag tvättat = två kvar! Mitt tvättande är ett eget litet ekosystem. Ett liv i sig självt, skulle man kunna säga.

Nu lagar jag mat, kyckling, ris & sås. Och väntar på Lollo, vi ska titta på film ♥. Och jag hoppas hon är försenad, för det är jag. Och inte kan jag stressa på min mat heller! Riset kokar sig självt (i riskokaren) och kycklingen är med sig själv i ugnen! Jag ska alldeles strax göra sås. Såfort riset står på "warm" på riskokaren.

Min lilla Sune är lite hispig ikväll, har väl ner en porslinspumpa ur mitt linneskåp, där var han inne, ja. Sedan har han klättrat på kylskåpet (!) vet inte vad han tänkte han skulle hitta där...

Nehe! Sås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0