Alla dessa burkar!!

Hej hej!
Jag är lat! Jag är lat som en liten mask, en latmask! Idag när Lollo och jag hade storhandlat så ville jag städa ur kylen, det gör jag alltid när jag handlat! Vi har ju en kyl som rymmer tre liter mjölk och ett smörpaket så man måste liksom rensa ofta! Men! mina kära vänner! Jag städar aldrig bland mina burkar! De som står längst ner ( i alla fall i min kyl) de med sylt, marmelad, tacosås och sånt! Nej, för jag har ett samvete, jag vill inte slänga hela burken för att jag vill källsortera lite i alla fall och då blir det genast meckit... Man ska slänga äcklet som är i, skölja ur burken och sortera burken till glas och locket till plåt så istället för att göra det så ställer jag in tomma burkar i kylen eller burkar som det är en ynka liten klick kvar i. Det här stör mitt aningen pedantiska sinne så idag har jag totalröjt! Slängt allt gammalt och sköljt ur burkarna som jag faktiskt ska spara! För att när jag köper syltkorvar så har jag inga burkar att lägga dem i!! och om jag nu får för mig att göra sylt! Vi får se, vi får se! Såhär ser det i alla fall ut i min kyl nu!


Trevligt rent!! (Grönsakslådorna kom inte med på bild, så lite större är kylen!)

Men herregud!! Varför säger ni ingenting! Jag har ju glömt att berätta att jag har klarat min besiktning!! Såhär ser protokollet ut!


Jag behöver inte komma tillbaka!!

Hihi! Du skulle sett när jag kom hem, Jonas, Gustav hade tvättat två par strumpor och en t-shirt. Skulle han ha ansvar för tvättningen skulle vi verkligen tvätta ofta!! Men jag har förstått att vi har ganska mycket tvätt vi två! Jag tvättar nog fyra maskiner i veckan! Och vi har jättedyra matkostnader! Jag handlar mat för mellan 5 000,- - 7 000,- i månaden, det är ju som för en stor barnfamilj!! Å andra sidan är det kanske inte så konstigt när en liter fil kostar nästan 30 spänn för mig... *surar* Men idag har jag ju handlat på Willys! Där kostar samma fil 20,- mycket bra! Jag jämför tillochmed priser som en mamma. Jonas, jag behöver inga barn! Jag är redan en hönsmamma!!

Idag har jag gjort av med grymt mycket pengar! Usch!! Men allt utom det på Kicks var nödvändiga saker! (Besiktning och handling!)


1000 SEK Josef tyckte jag blev lurad! Hihi! Men jag fick ju 10% rabatt! Suuuper!

Neeeej, hörrni! Jag ska nog sova nu! Jag är så himla trött! Det har varit en jobbig dag idag... Men jag kanske måste äta nåt först, eller vad tror ni?

Sov gott sen hörrni!

            

Kommentarer
Postat av: Lollo

Åsa, den yoghurten kostade 24 spänn såg jag på kvittot! Lurade...? :( Var iallafall mkt trevligt att handla med dig idag! :) en mycket god vana :) Puss!

2009-02-27 @ 00:57:16
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att du klarade besiktningen! :)

2009-02-27 @ 08:19:48
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0