Hatar att åka buss!

Ja, det gör jag, det tar tid, det är snoriga och hostande människor på bussen och har man riktig tur så åker det med en massa fjortisar som gapar och skriker och får en att känna sig som 45, eller nåt. Gud, så jag gnäller! Det är väl tur att vi har kollektivtrafiken! Och jag får väl tänka på att jag är mycket mer miljövänlig när jag åker buss än när jag åker alldeles ensam i min bil!


Är det någon mer som är torr om händerna och läpparna? Jag tror jag snart kommer att tappa min hud... Det kraschar nästan när jag knyter händerna. Kanske ska köpa handkräm =P.


Ögat är inte bättre idag, det är alldeles rött. Tog bara foundation, rouge och mascara idag och inga linser. Tanken på att peta in dem i ögonen gör att jag ryser, nej, låg profil idag! Men jag har kjol så det kompenserar den bristfälliga sminkningen! Åå jag känner för att gå ut och ha roligt! Förra fredagen var jag så trött och då blir det liksom inte så mycket mä´t! Man känner sig seg och står och nästan drömmer lite för det skulle vara så skööööönt att lägga sig i sängen och hissa upp fotänden =D.


Nej, hörrni, hade nästan lite funderingar på att vara hemma och ringa vårdcentralen idag så inte jag har fått ögonfluss, det var en på jobbet som hade det. Men jag vill inte vara hemma, visserligen skulle jag kanske må bra av att bara ta det lite lugnt en dag men! Vila kan jag göra när jag dör.. Eller blir pensionär. Jag kanske ringer sjukvårdsupplysningen istället.


På med ytterkläderna och ut till bussen!


Trevlig onsdag, alla tre som läser min blogg, fyra ibland.


//Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0