Hej du glade, ta en spade och gräv ner dig så jag slipper se dig

Så känner jag mig just nu! Som att jag vill säga till mig själv, alltså! Jag är en glad person! Det kan man inte tro när man läser vissa av de här deppinläggen! Men så är det kanske, för att orka vara glad måste man nog vara ledsen ibland också! Men man får inte vara ledsen jämt... Då blir det inte kul att leva. Det är alldeles för många som är ledsna! Om man lever sitt liv med ett leende på läpparna och en positiv inställning går det mesta att lösa och det blir inte lika jobbigt.

"Bättre att gå på hal is och ha det glatt
än att gå i lera och sörja"

Haha! Den är rolig!

Just nu sitter jag faktiskt bara uppe för att jag väntar på att mina lakan ska torka, jag har bara ett par (två enkla alltså, om det har någon betydelse) så jag får skynda mig som attan när jag ska tvätta! Alltid lakanen först, annars hinner de inte torka! Gustav mår alltså bättre idag, därför tvättar jag igen, lakan och handdukar var på tvättschemat idag! Och det har gått bra, det är ju inte alls ansträngande att tvätta när man har egen maskin, busenkelt! Bara att stoppa in och sen hänga, inga tvättider att passa eller rännande upp och ner för dessa trappor (som jag lovar är gjorda av djävulen himself). Skönt, som sagt!!

Jag har tänkt på Helena och hennes mamma idag.. Inget roligt att gå på begravning, usch och fy! Även om det inte är supernära och man är förstörd av sorg så är det fortfarande jobbigt att gå på begravning. Men jag behöver faktiskt det, det är ett naturligt avslut för mig, annars tror jag visst inte att personen i fråga är död. Jag missade min gammelmosters begravning (mormors syster alltså) för jag bodde i Sölvesborg och jag hade inte råd att åka hem! Och hon är i någon gråzon för mig, jag har inte fattat att hon är borta än. På tal om begravningar så höll jag på att få frispel på min familj idag (inte Gustav utan den där med föräldrarna) jag sa till mamma förra veckan att jag skulle anmäla mig till Maries begravning men då envisades hon med att de skulle göra det och när jag frågar idag om de har gjort det så har de inte det!! Ska fråga Björn på söndag om han har anmält oss annars gör jag det! Vill inte vara ute i sista minuten! Man kan ju lika gärna göra det nu. På tal om det så vet jag inte vad jag ska ha på mig, det har jag alltid ångest över. Ni skulle sett mig när Fille begravdes, jag hysterade hela månaden mellan det att hon gick bort och tills begravningen var. Det är liksom min grej, Björn håller på med blommorna, det är hans grej, nej, han har fler grejer. Han gör alltid bildspel och förbereder tal. Så tillbaka till mig, jag vill ha svart... Ska fråga Sebbe vad han ska ha på sig, han är alltid min "kavaljer" på begravningar, håller mig under armen och sitter bredvid mig, räcker mig näsduken när jag snörvlar (<3).

Nej, ska kolla om lakanen är torra! om någon har begravningsklädestips så tages dessa gärna emot! Hihi! Det löser sig sa han som sket i vasken! Hörs imorgon!

Peace out

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hahaha, ja dom ordspråken var ju jättebra! ;) Speciellt den på hal is.

Vi ska till Kullen idag, Hilma kommer ju, men hon ska till den här tjejen som har uppfödning så fort dom ordnat allt med papprena. Känns ganska skönt! Ha en bra dag gumman! :) puss!

2009-02-28 @ 09:55:39
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0