Magsjuka och besiktning!

Hej hej!
Gustav är magsjuk... Äckligt! Men det går nog över snart tror jag! Och jag är otroligt duktig på att tvätta händerna så jag hoppas hoppas att jag klarar mig! Lite tvål och sprit så är saken biff! (handsprit, alltså) Det är jättemurrigt i vår lägenhet! Han har dragit ner alla persienner och har haft alla dörrar stängda hela dagen, kändes som en fängelsehåla när jag kom in i eftermiddags! Men nu har jag stängt in honom i sovrummet, tvättar i skrivande stund en maskin med tvätt och vädrar lite lätt. Jag kan ju inte vädra så mycket eftersom kissarna är hemskt nyfikna på vad som finns ute på balkongen men lite kan man ha öppet!

Imorgon blir en hektisk dag! Eller nervös, mest! Jag ska besikta bilen klockan 10,00 håll nu tummarna för mig allihopa! Mamma sa "Men Åsa nu har du ju lagat det mesta på den där bilen nu kan inte nått mer vara fel!" och det var ju uppmuntrande ord men bilen är från -92! Den är 17 år gammal!! Visserligen har den inte ens gått 10 000 mil än, eller det har den kanske... När jag köpte den hade den gått 9 200 mil, tror jag! Så den kanske har gått ungefär 10 000 nu då! I alla fall så är det ruskigt lite för en så gammal bil! Det finns inte en rostflisa under eller i skärmkanter eller på balkar! Helt otroligt! Men det är ju en kille i Degerfors som har haft den så vi får helt enkelt prata väldigt väl om värmlänningar nu! Duktiga på bilar? Och husbilar, eller hur!?

Igår kom Beniz in på jobbet, det är en kille som jag gick på högstadiet tillsammans med och när jag sökte jobb på EM så jobbade han där! Lustigt sammanträffande! Sen att han alltid åker på Sweden Rock i Norje (utanför Sölvesborg) var ju ytterligare ett sammanträffande eftersom jag har bott där. Nu är det ju visserligen så att ganska många åker på Sweden Rock men i alla fall!! Han är förlovad med en tjej som gick i min paralellklass på högstadiet vars morfar var min närmaste granne när jag bodde hemma! Krångligt det här... Summan av kardemumman är i alla fall att de väntar sitt andra barn! Grattis till dem! Augusti tror jag det var beräknat till. I samma veva fick jag reda på att tre andra som jag gick  med på högstadiet är gravida, två med sin andra omgång!!! Men det var som jag pratade med mamma om, jag är inte sugen! Jag får inte ångest för att jag "borde" ha barn nu och jag vill inte ha barn just nu!! Men ändå lägger det sig en liten tyngd över mig, jag känner mig lite illa till mods... Varför?

Nej, ska titta till Gustav och sen ska jag hänga tvätt!

Hörs imorgon!

Heddå!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Vet du, nu ska jag gå och lägga mig :P Jag är APTRÖTT!!! Puss! (Jag håller tummarna!)

2009-02-26 @ 02:20:15
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Anna

Lycka till med besiktningen!

2009-02-26 @ 08:18:52
URL: http://annensnas.blogg.se/
Postat av: jonas

Hej Åsa! Du kommer inte märka stor skillnad när du skaffar barn du tvättar ju som du är mamma i en stor familj.

2009-02-26 @ 14:26:02
Postat av: Humpe

''Summan av kardemumman''!!!! fnissar Kraaaaaaaam!

2009-02-27 @ 12:56:07
URL: http://humpeshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0