Ojojoj!

Nu ni! Jösses vad fint det blev =D. Orkidéerosa, tror jag färgen heter! Jonas, det här har varit en händelselös kväll så du kommer alltså att ha massor att läsa på jobbet på måndag! Skoj! Ellie ville inte gå ut, hon sitter hemma och myser i mjukisarna (mjukisbyxor) Maja hade just gått ur badet och skulle slappa och Hanna ringde just och sa att hon jobbade! Typiskt! Eller nu har jag ju fått en fin blogg och sitter i pyjamasbyxor!! Det är inte illa pinkat (av en trähäst)! Snygga pyjamasbyxor, dessutom, Hello Kitty =D. Och min Love and peas-tröja. Det är ärtor på den! Igår hade jag min "I belive in santa"-tröja och det roliga idag var att Lollo hade en jättefin t-shirt som det stod (nu frågar jag henne för jag minns inte) "muffins are just ugly cupcakes". men jag minns färgen och hon passar asbra i den färgen! Undrar om du verkligen är en vinter, Lollo! Äh, jag ska inte analysera det, jag är urdålig på färger!

När jag satt där i stolen på Kicks och blev sminkad av en tjej som inte hade fyllt 20 och var perfekt sminkad så kände jag mig ganska ful och glåmig... men hon var übertrevlig så det gick ju alldeles utmärkt i alla fall! Jag har nog alltid varit ganska pojkflickig, inte rädd att skita ner mig eller att leka busiga lekar, det har jag nog alla mina bröder att tacka för! På högstadiet höll jag mig mest undan, tror jag. Försökte märkas så lite som möjligt! Sen på gymnasiet gick jag ju på kvinnersta och där brydde man sig inte om jag skulle ha kommit i mjukisar till skolan! Så jag har aldrig varit så intresserad av att sminka mig så hon började prata om consealer (har inte den blekaste om det stavas så!) och strök på den överallt i mitt ansikte och sa "den här använder man för att dölja saker man absolut inte vill se" ooookej... Sen fortsatte hon att stryka på olika saker och frågade om jag använde en det ena en det andra och jag hade aldrig någonsin hört talas om de här olika sakerna! Har jag missat något inträdesprov för kvinnlighet??? Är det här sånt som alla vet? Eller så kan jag ju se det så att jag inte har slösat bort en kvarts livstid framför spegeln!! Eller.. när jag var liten och Sebastian precis hade fötts så kände jag mig nog ganska ensam. Jag kommer ihåg att jag brukade sitta framför spegeln och prata med mig själv, jag hade en golvspegel i mitt rum =D. Det låter ju verkligen lite hemskt när jag säger det högt! Men hur kul var det att leka med sig själv, tro!?

Nej, nu ska jag kolla Lollos blogg!!

Hej hopp


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hmm consealer vet jag vad det är, men ungefär där nånstans går nog gränsen... :P Vi skulle behöva en rejäl sminkkurs kanske? haha... Puss!

2009-02-08 @ 01:35:09
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0