Säkring!

Det var säkringen!!


Jag hade inga extra så pappa lånade en annan säkring men det var den till innerbelysningen, radion och centrallåset (på samma!!) så nu har jag vindrutetorkare men inget lyse, radio eller lås (igen!). Jag fick en säkring av pappa sen när vi kom in men den kunde jag ju inte sätta i eftersom det är kolsvart ute nu! Men det fixar vi imorgon! (eller jag, imorgon) Så nu har jag i stort sett en fungerande bil igen! Kanske skulle tvätta den på torsdag innan besiktningen?? Kan ju vara trevligt!

Nej, Lollo, jag ska inte önska mig fred på jorden. Jag vet inte alls vad jag ska önska mig... Ingen som helst aning! Jag har i stort sett det jag behöver!

Mina naglar håller på att säcka ihop! Flera stycken har acrylen lossnat nere på min nagel men tippen sitter kvar. Jag vet inte vad jag ska göra, nagellim eller genomskinligt lack kanske, man kan lixom lägga på lite extra! Katarina säger att jag ska ringa Ellen men jag har ju inte tid att åka till Kumla den här veckan!!

Måndag - skriva räkningar och sällskapa lite med mormor. Sen till pappa och fixa bilen!

Tisdag - jobba sent

Onsdag - jobba sent

Torsdag - besiktning klockan tio, hudanalys klockan ett och handla med Lollo efter jobbet. (denna dag är anledningen till övertiden på tisdag och onsdag! Men den ska bli riktigt rolig, speciellt besiktningen! hihi skojade, de andra sakerna såklart!)

Fredag - Något händer på fredag men jag minns inte vad, har inte almanackan bredvid mig!

Lördag - Jag har naaaaaaamnsdag!! Tänkte bjuda pappa, Anette och farmor på namnsdagsfika (farmor är anledningen till att jag heter Maria) men pappa och Anette ska till Kullen (Kinnekulle) så vi tar det nog helgen efter, om de har tid då!

Söndag - Middag hos mamma

Det var hela veckan det... Inte konstigt att tiden går ruskigt fort!! Här emellan ska jag hinna läsa i min yogabok och helst komma igång med något! Skulle vara roligt! Men jag vet inte om jag kommer ha någon energi alls. Så vi får se!

Nu är jag i alla fall trött eftersom jag började steka pyttipanna kvart i tolv igår natt. Det efter att jag kom på att jag hade glömt det tidigare på kvällen *suck*. Som tur var gick det fort!! På söndag ska jag göra blommig falukorv och då blir det en massa spill över så veckan efter blir det hemmagjord pytt! Det ni! Not too bad, ha?? Mormor tycker jag är duktig, det kändes så kul när hon sa det till mig. Om mormor säger att jag är duktig så är jag det... Morfar kunde man inte lita alls på vad han sa, jag var alltid hans favorit så han var väääääldigt partisk när det gällde mig! Mmmmm jag älskar min morfar <3.


Den här gjorde jag till hans begravning, han gick bort den 21 december 2005. Kortet är undertecknat "lilla Åsa" han kallade mig alltid det eller..... vad tror ni???? "lillapling" såklart! Jag vet inte var han fick det ifrån men det har liksom fastnat.

Zzzzzzz

Sussa gott!!


Kommentarer
Postat av: mariia

haha va kul heter du Maria i andranamn? visste jag inte ;P typ världens vanligaste namn! skittråkigt att ha det som första namn haha :)krmar

2009-02-23 @ 23:33:15
Postat av: Lollo

Finns hopp för din lilla bil Åsa! :) Lycka till med besiktningen!!! Vad jobbigt med naglarna, men det måste hon ju kunna fixa åt dig, det har ju bara gått en knapp vecka! Vi hörs! Kram!!!

2009-02-24 @ 00:24:25
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Anna

Är det inte du som kallar din bil för något? Hm...

2009-02-24 @ 09:39:00
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0