Söndag!

Hej hej!
Av någon anledning är jag ganska förtjust i söndagkvällar! De känns mysiga och det går en hel del bra på tv. Sen är det ju extra bra om man har varit hos pappa och fått dillkött *jihoo*, tror inte Gustav var så imponerad men det är min favorit så ibland får han stå ut!

Gustav gick, eller cyklade från pappa vid tre för han skulle ju spela badminton, som vanligt, på söndags eftermiddagar! Jag har ingen aning om hur det gick att cykla för det är ju liiite snö här! Vi höll knappt på att komma dit bort! Jag halkade runt som attans i mina snygga stövlar (...) och beklagade mig hela tiden att jag skulle ramla och slå ihjäl mig! Det var ju ett under att han inte klappade till mig och hängde mig över pakethållaren, det hade nog gått snabbare i alla fall. När Gustav hade gått satt jag och Anette och tittade på kort från när jag var liten, jag har trott att mamma och pappa har slarvat bort alla, jag har bara ett tjugotal som de har tagit på mig och ingen av dem ville kännas vid att de hade några kort! Pappa sa att han hade tagit massor med diabilder på mig som bebis men att mamma hade tagit dem vid skilsmässan. Och mamma säger att hon inte tog några kort vid skilsmässan så jag hade nästan förlikat mig med tanken på att aldrig få se dem! Men så började mamma gå igenom alla kort de har och hittade på mig, inte från när jag var så himla liten men ändå på mig! Så hon satte igång och ska fixa en massa kort som jag ska få när jag fyller 25. Det ska jag inte veta egentligen men både hon och Alex har försagt sig och så är ju jag otroligt smart också så det är inte lätt att hålla undan saker från mig! Hihi skojade bara! Så när jag berättade för pappa att mamma hade börjat gå igenom kort så började han också gå igenom deras högar (uträknat från min sida?) och hittade massor med kort! Så de har jag gått igenom idag och sorterat ut alla som jag vill ha! Farmor och jag satt och kollade tillsammans, jag umgicks visst ganska mycket med min kusin, Josefin (rim, hihi) när vi var små... Synd att vi har tappat kontakten!

Det var trevligt att titta på kort med en skrattande Åsa, allt jag kommer ihåg från när jag var liten var denna eviga ångest över att behöva flytta fram och tillbaka och att ständigt ställas inför att behöva välja mellan mamma och pappa. Det började på nyårsafton och pappa fyller på nyårsdagen så han ville ju alltid att jag skulle vara där, såklart! Sen sportlovet, påsk, min födelsedag, midsommar, semestern (som de alltid hade samtidigt så jag var tvungen att välja), höstlovet och så jul. Sen alla andra födelsedagar mitt i året som ofta inföll vid samma tillfällen. Nej, hörrni, skilsmässobarn är inget vidare, faktiskt... Men det var roligt att se att jag ändå var glad ibland och att pappa skrattade och höll i mig som om jag vore det mest värdefulla på denna jord. (Nu bölar jag snart) Det var väldigt viktigt för mig som vuxen att inse att min pappa faktiskt gillar mig, till och med älskar mig och jag är hans lilla tjej. Det är inte konstigt att han försöker lära mig att köra bil fast jag har haft körkort i sju år och är 25 år gammal... Jag är ju en liten flicka för honom!

Förresten så åkte jag bil hem från pappa! Thats right! Pärlan is back on track!

Mörk bild men hon lever igen!!!

Om jag trycker på vänsterjustera igen varför vänsterjusterar den inte??

För att den är störd... Jag lägger upp en bild på min arm också, det syns inte så bra men lite i alla fall, jag kommer nog bli ganska blå =D. (Ja, jag tycker det är roligt att jag är blå! När man nästan aldrig har slagit sig så vill man att det ska synas när man väl gör det! Hur störd jag än är!)



Min arm ser helt fläskig ut här... Han kanske inte har helt fel när han säger gäddhäng =P. Nej, det är klart han har fel!! Det är en konstig vinkel!! Lollo, du har rätt, jag är för självkritisk!

Bloggar sen!

Kommentarer
Postat av: Lollo

ÅÅÅÅH vad skönt med bilen tillbaka!!! GRATTIS! :) Och vad bra att korten är "återfunna" :) Jag har också försökt att högerjustera bara signaturen, men då blir hela inlägget högerjusterat, och jag vill prompt ha marginaljusterad text, tvångstanke! Hmmm får väl leta en massa mer ikväll sen... Kolla på Mia & Klara!!! Det är sån otroligt skön dyster humor!!!! :) Puss puss!!!

2009-02-08 @ 19:11:22
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0