Tandsingarna

Jag älskar mina tänder... Om jag springer ute eller springer uppför trappor eller liknande så är alltid min största skräck att jag ska ramla och slå ut tänderna. Jag hade en kompis på lågstadiet som trillade på ett sånt där brunnslock i cement och slog ut båda sina framtänder i överkäken och naturligtvis så hade hon precis bytt så det var hennes "permanenta" tänder.

Jag blev puttad av vår jordkällare när jag var sex år och slog i tänderna i husväggen, det starkaste minnet jag har av den händelsen var när Björn (som är livrädd för blod) tog mig under armen, jag hängde och slängde där under. Han sprang efter Patrik (det var han som puttade mig) och skrek efter honom "Det där gör du inte om!" och Patrik (han var ju också sex år) skrek "nej, jag lovar". Sen in i köket och höll mig över handfatet och skopade upp vatten i min mun, japp, jag var ganska säker på att jag skulle dö. Om inte av slaget i huvudet så av allt vatten som kom in i min näsa och mun. Då ringde mamma till familjen Bergman och vi fick komma dit, Lars-Erik tittade på mina tänder och sa att det inte var någon fara. Han sa också att tanden antingen skulle bli blå eller rosa, vad tror ni att jag ville den skulle bli???? Jag kan ju säga att den till min stora fasa vart blå... *suck* Jag tappade den snart i alla fall =).

Alexander (yngsta brodern) trillade i vår järntrappa hemma med ett badlakan om sig och slog ut båda sina framtänder, som tur var var det mjölktänderna! När han slog ut dem var han tre eller fyra och han fick inga nya tänder förrän han var sex eller sju så många kort från när han var liten har han en jätteglugg i sitt leende =D. När han väl fick tänder kändes det jättekonstigt... Alex har tänder, liksom.

Sebastian har jag slagit i tänderna på med ett tennis-rack, har jag för mig! Det gick bra i alla fall men några år senare trillade han på trädgårdsplattorna nere vid badet och slog av den ena så han har en halv plasttand i alla fall.

Det här med tänder är en otäck historia... De flesta har nog någon gång slagit i sina tänder, mer eller mindre olycksamt, någon som har några äckliga historier?



Mina tänder, med hjärtat!!


Tandtråd, liten borste, större borste och FLUX!

"Fina tänder är inte flax, det är FLUX!"

Kul.. Min blogg är en tandvårdsannons

Kommentarer
Postat av: Humpe

FY vilka oförskämda popcorn! Reklamera ;) Puss!!!

2009-02-14 @ 23:09:14
URL: http://humpeshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0