Helg...

Hej hej!

Jag vaknade på det hemskaste sättet i morse.. Först ringde Stefan, på jobbet, men jag vaknade sådär halvt så när jag vaknade till nästa gång så låg jag med telefonen i handen; jag hade alltså inte svarat när Stefan ringde =). Jag vaknade vid elva av att A ringde denna gång, då tänkte jag att det måste hänt något på jobbet eftersom de båda ringer tidigt en lördagmorgon... Så jag svarade och hon skriker i andra änden "Var ääääär du???" Oh shit, tänkte jag, vad är det för dag idag? Är det måndag? Har jag försovit mig eller vad fan är det frågan om?? Men jag vaknade till och kom ihåg att det var lördag! Så jag sa.... Ja, jag är hemma! Och efter det förstod jag ingenting av vad hon pratade om, jag tror att hon också skulle in på jobbet idag! Och när jag var ute så fick jag veta att hon varit det! Hon hade visst ojat sig över att jag hade sovit till elva men jag kan ju tala om för er att jag somnade om och gick upp halv två =D. Haha! Nej, men allvarligt, min far är också sådär, ska försöka vända om mig och få mig att gå upp tidigare på morgonen istället men jag kan inte! Även om jag gick och la mig nio skulle jag inte vara pigg klockan sex! Jag är och förblir en nattuggla! Och varför gör det något att jag är en nattuggla? Är mina timmar som jag är vaken mindre värd än deres som går upp tidigt? (konstig mening men jag tror den är rätt grammatiskt) För hur det än är så är vi ju oftast vakna lika många timmar! Nej, det där är skumt! Mer flextid åt folket, säger jag! Vi är alla olika!



Nu ikväll har Gustav och jag varit på bio med två av hans kompisar (och mina =)) Jag trodde verkligen att Pontus tjej skulle följa med annars hade jag stannat hemma, jag kan känna mig lite i vägen med tre killar som är nästan barndomskompisar med varandra! Ni förstår säkert vad jag menar =). Det är inte alls så att de får mig att vara utanför för det här är världens snällaste killar. De tjejerna som träffar en hovstagrabb kan skratta sig lyckliga (det gör jag =)). Och Jocke W han pratar alltid med mig och sådär så det är inte alls så! Det är bara det att jag får en känsla av att jag borde vara utanför och att jag stör dem på något sätt... Bla bla bla, jag bara ordbajsar idag!! Till filmen!



Vi såg Benjamin Buttons otroliga liv. Oooooo så bra film!! Den var i klass med Australia! jag grät två gånger!! Den handlar alltså om en kille (Brad Pitt) som föds som gamling, hans hud är alldeles rynkig, han har starr, han är halvdöv och har kraftig reumatism. Sen går hans ålder åt "fel" håll, han blir bara yngre och yngre och träffar såklart en flicka (när hon är fem år gammal och han ser ut som om han är 105 år =)) och ja, det är det historien handlar om; hans liv! Det är ganska roligt för hans pappa har en knappfabrik, "Button´s buttons" och deras båt heter "Buttons up" jätteroligt tyckte jag men G såg inte ens vad båten hette =D. Dock gillade han denna film! Trodde nog inte att han skulle gilla den så mycket eftersom jag älskade den! Vi har väldigt olika smak! Det är ren tur att vi har hittat möbler som båda gillar, fast han hatar detaljerna som jag har valt =D. lampan i vardagsrummet och sovrummet, mattan i vardagsrummet och állt mitt småplock =). Han ville ha en grön matta i vardagsrummet eftersom han ville att det skulle "kännas som att gå på gräs!" meeeen, grönt passar inte här!! Han får ha sin gröna matta när han köper en herrgård till mig, då kan han få ett helt grönt rum!! jag har faktiskt köpt gröna gardiner till sovrummet, de gillade han =). Jag ska nog sy imorgon så jag lägger upp en bild när det är klart! I så fall måste jag ut till jobbet och köpa en "vanlig" gardinstång, en vit en som är böjd, ni vet en sån där vanlig! Inte en svart rak, alltså som jag har nu. Får ni också vårkänslor och vill göra om hemma? Jag fick det när jag gick förbi  ett bord i butiken igår med bara vita grejer och åå vad fräscht! Men Gustav vill inte ha helvitt så det får bli vitt med gröna detaljer som kompromiss! nej hörrni! Nu ska jag kanske spela en sväng och sedan gå och läsa eller nåt! Vi hörs imorgon!



Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0