Matlista!

Hej hej!
Jag är ju en sådan här planeringsmänniska, ni vet! Mycket därför att det gör mitt vardagsliv enklare, t ex att ha en matlista för varje vecka och handla en gång i veckan så att maten till matlistan finns hemma. Jag vet att det finns folk som inte alls förstår att jag är sådan här och tycker att det är konstigt och att jag rent av är lite av en psykopat =D. Javisst, det kanske jag är men jag skadar ju ingen, eller hur?! Och det är väl tur att vi alla är olika, hur skulle det se ut annars? För att klara av mitt jobb måste jag planera och vara strukturerad så det kommer nästan lite gratis när jag är hemma sen! Om ni undrar anledningen till att jag gör matlistor så kan jag berätta att jag är smal, jag har jättesvårt att gå upp i vikt, grattis säger de flesta men det är inte så jävla kul, jämt! Tänk er att ha gått igenom hela livet och folk klagar på att man är för smal, man blir kallad plankan, folk säger att det är äckligt att mina höfter syns som de gör osv osv. Jag undrar egentligen vad skillnaden är mellan att reta någon för att han/hon är smal eller att han/hon är tjock. För hur det än är så är det mer legitimt att reta någon för att den är smal än att reta någon som är tjock. Den som är smal har på något vis fördelar så den ska man trycka ner ordentligt. Diskriminerande... Maten var det! matschemat började när jag och Gustav flyttade ihop och jag jobbade till sju på kvällen (och åkte buss så jag var hemma tidigast kvart över åtta) Gustav måste ha matlådor till sitt jobb, han har inte möjlighet att köpa mat någonstans (beroende på vart han är såklart, kumlafängelset är omöjligt =)). När jag kom hem vid kvart över åtta, halv nio på kvällen var jag tvungen att veta vad vi skulle äta, jag stod ändå och lagade mat till nio och att äta vid nio halv tio på kvällen är inte bra som det är, redan! Hade jag inte tänkt ut något så blev det ju ännu senare. Nu jobbar jag bara till fem men det där med matlista har hängt med, det fungerar bra och man behöver inte få panik på kvällen för att man inte vet vad man ska äta och att ingenting finns hemma. Så nu ska jag skriva upp vår matsedel för en vecka här på bloggen. Det är svårt att komma på olika sorters mat så förhoppningsvis kan ni få lite tips av mig =).

  • Idag äter vi rester, potatisgratäng med kallskuret till, över sedan nyårsafton!
  • Lördag, wokad fläskytterfilé med nudlar
  • Söndag, Quich (kasslerpaj med äggstanning)
  • Måndag, Spaghetti & köttfärssås
  • Tisdag, Kycklinggryta
  • Onsdag, Fiskpinnar & potatismos (pommes är ingen höjdare i matlådor...)
  • Torsdag, Pyttipanna
  • Fredag, Varma mackor
  • Lördag, Lax med kokt potatis och romsås
  • Söndag, Bakad potatis med kräftstjärtssås

Jag har planerat några dagar till men det tar vi nästa vecka. Nu ska nog Gustav och jag äta lite frukost! =D

Over and out


Kommentarer
Postat av: Lollo

Det låter som en bra lista, du fick ju med den livsviktiga köttfärssåsen också ;D Tack för idag! Puss & Kram!

2009-01-02 @ 20:24:28
URL: http://lollosjambalaya.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0