1-årskalas

Oj oj oj! Det har varit en intensiv dag! Vi har varit på Fannys födelsedagskalas, massor med barn och vuxna! Fanny, ettåringen, Ellen som fyller ett år på onsdag, Lukas som är tio och en halv månad, Malte som är typ ett halvår, kanske? och så sist lilla Amanda som var sex veckor. Massa småttingar! Fick mig att känna att jag kan gott vänta ett tag till med bebisar! Det är nyttigt att gå på sånt här ibland! Vi fick också låna Lena & Svantes skrivare och skriva ut biljetterna och även deras resväskor. Toppenbra! Så nu är det bara att börja packa! Jag håller på och tvättar för fullt, jag ska strax ta fram strykbrädan (allt tar väldigt mycket mindre plats när man stryker det!) eller Gustav får nog ta fram strykbrädan, jag har nackspärr. Jag har knappt kunnat lyfta en enda bebis idag! Jag har snoront! Vi sov med öppna fönster i natt och jag är väl lite känslig...

Jag har kyckling på tining som vi ska äta strax, funderar på om jag ska koka riset, steka kycklingen och göra såsen och sen skjutsa in det i ugnen en stund, lite gratängigt, sådär. Jag ska fixa fläskfilé med pressad potatis och gräddsås någon dag så får ni komma och äta, Mariia. Det är vår tur att bjuda nu! Eller så får det bli grillad fläskfilé med potatis, jag är inte hundra på att det går att göra pressad potatis nu, den är ju fortfarande väldigt färsk. Jag längtar efter potatismos! Mmmm vad gott det skulle vara!!

Nehe, jag borde verkligen ta tag i lite saker här hemma, städning, disk, strykning och kanske en aning packning. I alla fall undanplockning, det tar sådan tid och i morgon ska jag jobba och vi har massor att göra! Gustav måste klippa sig, växla pengar, köpa shorts, köpa skor, jag måste hämta min kamera, köpa kattsand & kattmat, (jobba), köra bilen till pappa gör jag på tisdag, så kör jag dit katterna samtidigt så kan jag gå hem. Lena & Svante kommer och kör oss till flygplatsen vid tre på tisdag. Jag har i alla fall lagt fram mitt pass, det känns bra! Jag ska göra en liten checklista så vi inte glömmer nåt!

Skriver säkerligen mer sen!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ring mig när du är hemma Åsa, jag verkar bara lyckas ringa när du inte är det! :( Åker till mormor imorrn igen, Freyja är inte bra, hon har ont i alla hovarna nu... Det är så synd om henne, fenylbutazon-kuren hjälpte inte alls och var dessutom dyr!!! Puss och kram!

2009-07-19 @ 19:15:39
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: mariia

gud vad kul för er att ni ska åka!! :D hopas ni får det toppen!! jaa jag sitter o äter choklad nu =p så jäkla mums! haha ja en bitch ibland, men jag är det lite för ofta tror jag ;) kramkalas

2009-07-19 @ 21:21:09
URL: http://mariiakaroliinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0