Dagen före!

Hej hej!!
Nu är det lite pirrigt här men mest trött! Allt med lönerna och jobbet är klart och Annica tar vid på måndag! Sedan är ju jag hemma igen på tisdag nästa vecka så företaget ska väl inte falla omkull för att jag är borta!

Jag har packat det mesta, förutom hårborste och tandborste och lite smink. Sedan ska jag packa ner handdukar till oss men de hänger fortfarande på tork på torkställningen så det får också bli i morgon! Vid tio, halv elva ska jag till farmor med mina små bebisar (som hon kallar dem) och sedan är det hem och städa och ta ut alla sopor, dammsuga, tror jag ska tvätta sängkläderna och hänga dem så är det bara att bädda i rena när vi kommer hem sedan! Dammning och sånt kanske får vänta tills vi kommer hem igen, som Maja sa, det kommer bli rörigt när man ska plocka upp allt ur väskorna och sådär. Gustav köpte nya shorts och flip-flops idag, bildbevis kommer väl när vi kommer hem igen!

Jag var runt till alla tråk-affärer som finns i Marieberg idag; On-Off, Siba, Teknikmagasinet, Kjell & Co och Expert, för att leta ett större minneskort till min kamera. På On-Off var de inte alls speciellt villiga att hjälpa mig och det enda som skulle ha kunnat funka i min kamera var ett minneskort på 8 Gb, känns lite överdrivet för en veckas fotografering... Det jag hade i nu var på 256 Mb och det å andra sidan är ju alldeles för litet! I alla fall så köpte jag inte det på On-Off för de sa att det inte skulle passa i min kamera. Jag gick in på Expert och han sa att de hade ett som passade och det var samma som på On-Off men på Expert skulle det kosta 1000 spänn, det får jag ju för tusan en ny kamera för! Och jag vägrade gå tillbaka till On-Off, jag stödjer inte kedjor som inte visar att de vill ha mig som kund. Och ingen kritik överhuvudtaget till hon som stod i kassan för hon var toppen, det var support/säljarna som var oserviceminded. Anywho min mamma hittade ett minneskort på 4 Gb för 279,- och en adapter till (det är det som krävs för att kunna ha det i min kamera). Perfecto! Problemet löst! Tänk att man ska behöva bo i Lindesberg för den sortens service!

Nej, nu ska jag visst gå och tvätta Gustavs t-shirt!

Hej på er

Kommentarer
Postat av: mariia

nu har jag bloggat haha :D resfeber? :)

2009-07-20 @ 22:45:09
URL: http://mariiakaroliinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0