Föglö




Känns som att svensk (finsk) sommar ska se ut såhär! =)

Ja, nu har jag i stort sett packat klart, jag åker 09:12 i morgon bitti och möts upp av Majan i stockholm, får se vad vi hittar på tills vår buss går och om jag kan ställa mina väskor någonstans utan att bli av med en halv förmögenhet... Förvaringsfack på cityterminalen är ju inte direkt gratis. Jag kommer komma till Stockholm vid halv tolv så det är ju nästan lunchtid.

Jag håller på och fnular lite på om jag ska ta med mig datorn eller om det bara är dumt att släpa på den, jag vet ju hur vi är och det kommer inte bli tid över till så mycket annat än skoj och skitsnack =).


Här är vi som ska ha kul på Föglö =).


Jag kommer förmodligen längta hem lite! Jag har inte varit hemma så många dagar på sistone och inte ens de dagarna jag har varit hemma har jag ju varit så mycket i vår lägenhet.

Vi kom hem i tisdags, åkte till pappa & hämtade vår bil, hämtade katterna och så var vi tvugna att storhandla, det fanns ju ingenting att äta hemma och vi höll på att längta ihjäl oss efter riktig mat!

Onsdag jobbade jag, åkte hem och lagade lunch åt oss, åkte till pappa igen för att lämna värktabletter till farmor som hon hade glömt att köpa dagen innan (farmor bor 50 meter från pappa) så jag fikade med pappa, Anette, Danne & Henke, Danne & Henke skulle ut på slottsfestivalen senare på kvällen och vad jag hörde som kom Danne in (de har ju 20-årsgräns och han fyller i september). När jag hade varit där vart klockan ganska mycket och Gustav gick ut med sina kompisar.

Torsdag gick jag upp tidigt för att äta frukost med Gustav som skulle åka med sin pappa och spela golf och jag åkte med hans mamma till Nora och gick på stan, åt lunch, kikade i en massa affärer och ja, bara hade en mysig dag i Nora. När jag kom hem hade bilderna från Mallis kommit så jag cyklade upp på stan och köpte ett album och blad och började klistra in alla bilderna, sedan kom Lena igen och skulle hämta Svante och deras väskor som vi fick låna när vi åkte. På kvällen var vi på bio.

Fredag (idag) gick jag upp sent, åkte upp till mamma och kollade huset och allt annat. Handlade lite på vägen hem så Gustav klarar sig med mat tills jag kommer hem (varmkorv, rostbiff, pyttipanna och annat lättlagat =D). Sedan har jag bara tvättat, lagat mat och packat mina grejer!

Och så åker jag alltså iväg i morgon och sedan när jag kommer hem är Gustavs semester slut. =( jättetrist men jag ska se till att få en massa saker gjorda här hemma, storstädning, genomgång av alla utrymmen och sånt som aldrig blir av annars! Jösses, jag nyser som tusan! Det har jag gjort jättelänge! Undrar om det är dammigt här hemma, får ta och dra över det med dammtrasa när jag kommer hem igen!

Nu ska jag vara med min Gust, han sitter och tittar på nåt överlevnadsprogram på Discovery World men jag tycker vi kan mysa istället! Det här är inte alls romantiskt... Men det var detta eller mumien, tydligen =D.

Vi får se om jag tar med datorn, i så fall så hörs vi imorgon! Annars hörs vi på onsdag! Ha det gott!

Kramar Åsa

Kommentarer
Postat av: Lollo

Nej jag ringde aldrig, jag såg ju att ni skulle gå på Harry Potter, och sen bar det av till mormor för mig. Vi får väl se när vi får tid för varann, just nu verkar det svårt... :P Hälsa Åland! Ses och hörs! Kram Lollo

2009-07-31 @ 22:05:33
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: mariia

ha så kul babe! :D

2009-08-01 @ 14:37:00
URL: http://mariiakaroliinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0