*host host*

Känner mig nästan lite småförkyld såhär på söndagkvällen! Blä och blä, jag har ingen lust alls att vara sjuk! Men det är ju inget man kan göra åt ändå.

Idag började jag med att röja hyllan i sovrummet för att jag skulle få plats med alla böcker jag köpte igår. Jag var ju i Norrköping och vi var på Myrorna och Erikshjälpen; bästa ställena att köpa böcker! Man kan få så gott som nya böcker för mellan 5 och 25 kronor. När de på bokia kostar mellan 60 och 140 kronor. Kanske inte spelar så stor roll om man inte läser så mycket (och vissa böcker vill man ha nya) men bara i juli (5 dagar) har jag läst fyra böcker. Så jag sparar massor med pengar. Bra när csn jävlas.

Så röjet i sovrummet förde med sig att jag röjde på en hel del andra ställen också och jag inser att vi är trångbodda eller så måste jag göra mig av med en massa skit jag har samlat på mig under de sex åren jag bott hemifrån. Det är bara att slänga! Släng släng släng! Nästa gång jag får städnoja ska jag gå igenom hela lägenheten, kanske ett semesterprojekt? Jag har ju två veckor ensam när Gustav börjar jobba. Då kan jag gå igenom rum för rum och kasta och organisera. Köpa en ny byrå, kanske. Mm intressant tanke! (Den här diskussionen lär Theresen gilla )

Så jag storstädade lägenheten, dammning, damsugning & torkning av golv. Sedan cyklade jag och handlade, bakade bullar och sedan bakade jag muffins. Bullarna blev skit (provade ett nytt recept, det ska man inte göra, man ska hålla sig till recept man vet funkar.) och mina bullar är ju välkända! Skit att jag inte gjorde vanliga. Jag har lovat Jens att han ska få bullar i morgon men han får nöja sig med muffins, helt enkelt.

Nu sitter jag med min microfiberturban lindad runt huvudet ("otrolig uppsugningsförmåga" jag har alltså tvättat håret) så jag ska alldeles strax gå och blåsa håret och sedan har jag lovat Gustav ett avsnitt Heroes. Lägger upp några bilder från senaste tiden!

Sussa gott!


Tifa har badat


Vi var på IceAge III i fredags, ju. Och jag köpte en Ice Age-meny och valde såklart Sid. I love Sid. Och hans läspande.


Snyggaste soffan ever. Den var ännu grönare än vad bilden visar =).


Mina kissar är söta när de sover. "Ääääntligen lite svalka"


Och sist men inte minst, mina miffins =)


Kommentarer
Postat av: Lollo

Åh vilken trevlig soffa! Är det inte plysch också? HIHI (ryser)! Mufinsarna var iallafall dösöta! OCH Sid-muggen! Jag vill gå på bio Åsa!!! :(

Puss på Dig!

2009-07-06 @ 08:58:27
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Lollo

Stefan: Åh, dom ser goda ut :)

2009-07-06 @ 13:13:52
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Lollo

(Muffinsarna) :P *hihi*

2009-07-06 @ 13:14:12
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0