Moster

Ja, jag är ju faktiskt moster även om det känns mer som att han är en lillebror till mig, jag var nämligen bara åtta när han föddes, mina andra bröder var fyra och två år och vår syster (som då var den som fick barnet) var bara 20. Fille (syster yster) var mycket hemma hos oss och Simon (som underverket heter) var mycket hos oss själv också. Tobbe (Simons pappa) och Fille hade det lite kämpigt (som väl de flesta nyblivna föräldrar har(?)) och då blev det så att han var hos oss.

Jag älskade det här lilla knytet på en gång, han var alldeles liten (vägde bara 2500 g när han kom) och han var alldeles ljusbrun och det sötaste jag någonsin sett.

Nu är han stor, han fyller 18 i januari och jag kan (som alla gamlingar) verkligen inte fatta var tiden tar vägen! För mig är han den där lilla killen som valde att bara jag fick byta blöjor på honom och ingen annan och gjorde mig till den lyckligaste flickan på jorden, han valde mig.

Hans mamma (alltså min syster) valde att ta sitt liv, det vet de flesta som läser min blogg, redan. Hon lämnade oss i maj 2004 och på hennes begravning sa min pappa (Simons morfar) till Simon, att om det nu är fotbollsproffs du ska bli så vad hade Fille sagt? "Bli det då!"

Utdrag ur en artikel på na.se
ÖSK meddelar också att Forwardtalangen Simon Leonidsson värvats till klubben utan provspel. Den 17-årige landslagsmannen ska fortsätta spela med Forward under hösten, men träna med ÖSK vid olika tillfällen.
- Vi har haft en bra dialog med Forward, säger Lennart Sjögren i pressmeddelandet.
Källa

Utdrag ur Alvbåges blogg
Sen värvar vi in en supertalang från BK Forward och Adriano!

Smaka på det....Simon Leonidsson heter den unga killen från BK Forward, han har beskrivits som Sveriges svar på Theo Walcott  :)
Det låter intressant...
Källa




Han kommer i alla fall alltid vara min lilla skrutt <3

Kommentarer
Postat av: Lollo

Oj vad har du köpt då? :) Nåt bra hoppas jag, inga skor väl? hihi! Jag är bara hos mormor hela tiden, jättejobbigt, men är hemma en sväng idag för jag ska till banken, sen kommer jag hem igen imorrn och är hemma över helgen. Vi kanske kunde ses nåt? Jag kan väl ringa dig sen ikväll, bara jag hinner! Det var ett tag sen vi pratade nu. Nu har ni iallafall haft en gemensam semertervecka så du kan allt unna dig att hitta på saker på egen hand ju ;) Puss på dig!

2009-07-30 @ 13:30:52
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0