Utomlahaaands!

Wii! Nu har vi bokat en resa, vi åker på tisdag, 21/7! Tiiiiiill Mallorca =). Bort från Örebro och alla måsten och krav, hur skönt som helst, ska det bli! Jag är verkligen helt slutkörd nu, efter den här våren och sommaren. Psykiskt trött, liksom!

Sune har kommit på att han kan hoppa upp och sitta på våra fönster när de är öppna med spärren så såfort han kan hoppar han upp och sitter där och luktar ut. (Gustavs uttryck, skitroligt =)) Men det är bara det att han misslyckas ibland... Så han kommer ner med en jäkla duns och river med sig hälften av det som står på fönsterbrädan i förbifarten. Vilket gör att hans matte (dvs. jag) får en massa extra städning! Och pajjade blomkrukor. Då får jag ju visserligen en legitim ursäkt att köpa nya (hihihi). Nej, nu gäller det att spara pengar! Hösten kommer att bli lång med fuck-csn och jag vill verkligen bjuda med Gustav till London över jul & nyår, vi har pratat om det så himla länge och nu bjuder han mig på den här resan så då vill jag bjuda tillbaka. Dessutom vet jag att han verkligen vill till london. Kattvakter har vi i alla fall gott om, varför förstår jag inte, de där odjuren är mer vilda än tama men alla mina bröder är pigga att ställa upp och farmor blir tokig om man inte frågar henne först och pappa & Anette verkar också väldigt villiga. Ja, kort sagt, det är i alla fall inget bekymmer!

Nu måste jag läsa mer i Predikanten! Kommer recension på Läslusen sen! Jag blev förresten rekomenderad en bok idag Låt den rätte komma in det var Lasse (eller gardinmannen som vi kallar honom) som hade läst den och sa att den var väldigt bra! Så den ska jag försöka få tag på. Dessutom har jag en annan "att-göra-grej" på semestern! Gå in på biblioteket och se om jag har en skuld som ligger där, jag tror att från ett grupparbete på ÖRU (Örebro universitet) så lånade jag en bok som sedan en klasskamrat tog över och jag har ingen koll på om denna människa lämnade tillbaka boken! Så jag har gått i tre år snart och inte vågat gå in på biblioteket av rädsla att det ska gå ett larm så fort jag kommer in "folk med bokskuld på biblioteket! folk med bokskuld på biblioteket!" jag törs knappt gå förbi för att jag skäms så! Men i sommar ska jag ta tjuren vid hornen och gå in och kolla! Svaret blir: "ja, du har en skuld här sedan fyra år tillbaka, det blir 180,- för boken och 10 680,- för ränta på skulden, tack och välkommen åter!". Nej, men allvarligt, håll tummarna för mig.

Ja, jonas! Nu har den här bloggen ALLT! Böcker, bullar & babbel! haha!

Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: mariia

åhhh ska ni till Mallorca!! fy fan vad kul!!! :D hoppas ni får det toppen!! vi ska också försöka resa iväg en sväng sen i augusti, det behövs verkligen, skänt att komma bort ibland kramar!!

2009-07-14 @ 19:18:44
URL: http://mariiakaroliinas.blogg.se/
Postat av: Lollo

Till Mallis minsann, och inte ett ord om gratis resesällskap? ;) *HIHI* Seriöst då, Det här förtjänar du verkligen Åsa! Nu är jag hemma igen som du märker, så imorrn ska jag ringa dig :) Puss!

2009-07-14 @ 20:36:01
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0