Alexander Rybak

God eftermiddag!
Jag höll på att skriva God morgon eftersom jag gick upp för inte alltför länge sedan men jag kom på att klockan är halv fem. INTE morgon... Hela dagen blir tamejtusan sabbad när man sover så länge! Vi var uppe sent igår och låg och pratade och pratade och pratade . Det är trevligt när man ändå inte ska upp tidigt dagen efter!

Nu sitter jag och väntar på att Lollo ska ringa, hon ska till sin mamma nu i eftermiddag och jag skulle få följa med och fika!  Jihoo!! Jag behöver komma ur lägenheten en längre stund än det tog att köpa bröd i morse (tänk: lunchtid). Men om hon inte har ringt när jag har bloggat klart ringer jag henne, det kan ju vara så att jag inte hör telefonen, eftersom den var så lustig igår! Skumt, mycket skumt! Men idag har det ringt en gång så det borde funka. Jag har inte lust att köpa ny telefon nu! Jag skulle så gärna vilja ha en kobra:


Inte röd, då eftersom jag har rosa/lila i hallen där uttaget finns men svart är ju fint! jag hittade en bild på en svart men den gick inte att kopiera. By the way så har jag sådana krukor som också är med på bilden, cult design . Hur som helst så har jag inte pengar till att köpa en kobra just nu! Så jag hoppas att telefonen funkar ett tag till!

Jag sitter och lyssnar på Alexander Rybak, på Spotify, som rubriken antyder. Han är så söt . Påminner liiite om min Alexander!



(Det är nog ögonbrynen ). Han har ju faktiskt gjort fler låtar än Fairytale, korkad kommentar, jag vet. Man kanske inte kommer med i ESC (Eurovision song contest) med den absolut första låt man spelar in. Maybe not... Yea yea what ever, me like him anyway!!

Alexander Rybak är född 13 maj 1986 i Vitryssland, när han var fyra flyttade familjen till Norge. Hans mamma är känd pianist & hans pappa är känd violinist (skapliga upplägget för ett underbarn inom musiken!) Han vann norska melodifestivalen med låten Fairytale efter att ha fått högsta poäng i alla nio distrikt. Han vann med 747 888 poäng och tvåan fick 121 856. (Jises!!) Han vann sedan en rekordseger i ESC med 387 poäng över tvåan Island som fick 218 poäng. (Källa= Wikipedia)

Tänk att han bara är 23 år, pojken!! Men han är ju oxe och vi är kända för att vara envisa så det är kanske därför han lyckats så snabbt?! Jag har läst någonstans att oxar också oftast passar till sångare för de har djupa, melodiska röster (stämmer på honom kanske men inte på mig) och så ska vi visst ha breda nackar (stämmer varken på honom eller mig, skulle jag vilja säga). Jaja, man får ta det med en nypa salt eller som jag; tar det som verkligen passar in och säger att jag är en typisk oxe . Haha!

Nu ska jag ringa Lollo!

Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hihi man fåååår sova länge ibland :) Vi ses in a bit :) Puss!

2009-06-20 @ 17:28:57
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0