"Snäll? Det är korna också!"

Snäll som en ko... Varför är det dumt att vara snäll? När ska det bli coolt att vara snäll? Det har jag nog väntat på i hela mitt liv! Mamma har alltid sagt att man tjänar på att vara snäll och fram tills jag fick jobb så trodde jag inte alls på henne. Men ju äldre man blir (jag har ju nu nått den aktningsvärda åldern 25!) så hittar man sig själv, liksom! Jag sa till min chef idag att vara snäll är min grej i den här världen. Nu älskar jag att vara snäll, det ger så mycket! Dessutom ska man vara positiv (ska jag säga som tror att jag är döende!! =D) och försöka se saker och ting från ett sunt och optimistiskt perspektiv!

Jag läste en debattartikel i NA för ett par veckor sedan där det var någon som klagade på modeller som har storlek 34 och att det står för ett osunt ideal men jag fattar inte varför det ena måste utesluta det andra? Att det fortfarande är en sådan diskussion om det här! Jag trodde man hade kommit längre i frågor som att rädda barnen i Afrika och klimathotet men tydligen inte! Sådana människor känns inte som att de är intresserade av att få en mångfald av modeller och ideal utan att man ska plocka bort alla "pinnsmala" modeller men vad ska vi som är pinnsmala göra då? Varför ska det vara okej att vara mullig istället för smal? Det är väl bättre att man försöker skapa ett ideal att vara som man är, att vara stolt över hur man ser ut! Att alla modeller ska finnas! Ska börja fnula på en artikel till NA om det där, tror jag.

Jag somnade på lunchen på jobbet idag och gick omkring med ett kuddstreck på kinden halva eftermiddagen, kul! Men jag är fortfarande trött som attan så jag ska alldeles strax gå och lägga mig, ska springa och borsta tänderna nu när det är paus i CSI så kan jag bara gå raka vägen i säng sen! Nu kom jag just på att vi glömde äta jordgubbarna som jag köpte! Svenska jordgubbar! Gustav fick vaniljglass och jag äter ju med grädde till =). Men som sagt har vi inte ätit det så det får kanske bli imorgon istället!

Sängen!

Skickar en tanke till Lollo som är så orolig ikväll =(
<3

Puss på er alla!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Somnade du på lunchen? Men stumpan! *Kramar om* Tack för tanken, än vet jag inte ett dugg mer än sist... :( Jag ringer dig i eftermiddag som sagt, innan jag åker till ÖBK, kanske runt 18-tiden. Puss!!!

2009-06-10 @ 08:05:38
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: jonas

Jäkligt bra egenskap även ifall den är lite tråkig men den vinner i längden

2009-06-12 @ 16:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0