Vilken midsommar!

Hej hej!
Vi sitter här i var sitt soffhörn, igen, med våra datorer. Jag känner mig vissen och Gustav verkar inte sugen på att göra någonting speciellt. Kissarna sover, en i soffan och en på strykbrädan. Vi har med andra ord bara midsommarmys! Jag har hittat ett spel att ladda ner (lagligt, via PlayFirst) så jag ska spela det alldeles strax. Det heter "Jessicas Cupcake Cafe" väääääldigt roligt! Det hela går ut på att man gör muffins efter kunders beställning, med olika bottnar, glasyr och en liten dekoration på toppen. Det är roligare än vad det låter! Och muffins är ju så fina! Och GODA! =D jag som inte är så förtjust i kakor, jag ÄLSKAR muffins! Jag ska köpa riktiga muffinsformar, eller snarare "cupcake"-formar (viss skillnad!). Jag kan testa lite på mina jobbarkompisar i sommar. helst ska det vara recept man kan byta ut mjölet mot glutenfritt utan att det gör något åt smaken, inte så mycket mjöl från början, alltså. Therese på jobbet är glutenallergiker och Gustavs farmor är också det. Nu kanske ni undrar varför jag blandar in Gustavs farmor i den här konversationen men det beror på att hon fyller 90 i sommar och jag har lovat att hjälpa till att baka till kalaset! Så jag testar lite olika recept!

Nu är det färdignedladdat!

Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Är du ledsen och ensammen? Men gulle då, jag ringer dig sen nr vi ätit frukost och så :) Puss!!

2009-06-20 @ 09:47:27
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0