Barn!

Om jag är dum får jag gå in på mitt rum och
tänka på mina synder. Min synd är att jag slår
min tradiga lillebror. Han förtjänar det.
Ronnie, 8 år

Om man inte har syskon kan man skrika istället,
men när man slutar blir det ännu tystare än det var tidigare.
Elsie, 6 år

En mamma är egentligen bara en flicka som
har råkat bli stor.
Annika, 8 år

Den sista iakttagelsen är nog vädigt sund, tror jag! Jag insåg inte förrän jag var 19-20 år gammal att föräldrar faktiskt bara är människor de också! Jag kunde nästan hata mina föräldrar för att de skött skilsmässan så jäkla dåligt men nu när jag är vuxen och själv har gått isär från ett samboförhållande en gång (vi är inte vänner) så inser man att det är inte så jäkla enkelt, faktiskt!!

Mammor och pappor tycker lika mycket om flickor och pojkar.
Mest tycker de om det barn de själva har, till och med om det
inte är en flicka eller pojke utan något annat.
Elsa, 6 år

HAHAHA! Vad är det då???

Väldigt intelligenta damer har visst gått över till
att inte gifta sig.
Elin, 8 år

Sambo och äktenskap är nästan det samma, bortsett från att
det ena är något du måste och det andra är frivilligt.
Siri, 7 år

De mammor som inte har några pappor till sina barn
har antagligen blivit befruktade lite utanför det vanliga.
Eivind, 8 år

(Alla citat är tagna ur Elisabeth Schönbecks bok Äldst, yngst eller mittemellan)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Herregud, dom där barnen verkar verkligen brådmogna!!! ;)

2009-03-11 @ 20:14:17
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0