Enslingen

Hej hej igen!
Nu tittar jag på Beck - enslingen, den är lite otäck! Den handlar om en asiatisk kvinna som hittas mördad och strax därefter hittas en man mördad i sitt hus, lite senare får man veta att morden har ett sammanhang. Den handlar om människohandel, sexuellt utnyttjande bl a. Väldigt upplivande film, måste jag säga... Men jag äääälskar Beck!

Nu har jag ätit chokladpudding med strössel på, jag tror det var Linda som lärde mig äta chokladpudding med strössel, det är asgott. Och jag gillar ju inte grädde så det passar bra! Jag lär i och för sig aldrig somna ikväll eftersom jag har fått en sockerkick. Känner mig som en liten Duracellkanin.


Var bara tvungen att lägga upp en liten sentimental bild!

Frimiskvällar sommartid, väldigt trevlig sommar. Med en ännu trevligare höst, eftersom jag träffade Gustav!

Jag pratade med mamma innan och hon och Björn firar idag, de träffades fredagen den 13:e mars för 22 år sedan. 22 år sedan!! Sjukt lång tid! Inte om man räknar år att ha levt, då är 22 år en fis i rymden, eller 25! Ingen ålder alls! Men i förhållanden! Sjukt lång tid!

Ser ni vad brun jag är på bilden? Brun för att vara jag... men samma dumma ansiktsuttryck! Dålig fotograf, tippar jag på (inte brunheten utan dumheten). Jösses vad luddig jag är idag, jag är lite trött förstår ni! Jag ska nog lägga mig så jag orkar gå upp tills mamma kommer vid tio imorgon! Tio! Det är ju tidigt! Om jag lägger mig nu och somnar till tolv så kan jag gå upp vid åtta och ha sovit åtta timmar. SE, Lollo! Det har jag dödskoll på! Hur dålig jag än är på matte! Jag tänkte alltid så när jag jobbade i butiken, då var jag tvungen att gå upp åtta, och då kunde jag alltså vara uppe till tolv! Åå kommer du ihåg när jag började, Jonas? Vad liten jag var!! Och alldeles rädd, på anställningsintervjun! Min första och enda arbetsintervju, faktiskt! När jag fick jobbet i Sölvesborg fick jag det på telefonen och det behövdes ingen intervju. Säger egentligen inte så mycket om min kompetens utan om vårdens desperation... Jag minns i alla fall precis vad jag hade på mig på anställningsintervjun på EM och jag tänker på det såfort jag har de kläderna på mig! Det är lustigt, jag minns inte alls vad jag hade när Gustav och jag träffades men det kommer däremot han ihåg!! Jag hade visst mitt gula halterneck-linne med svarta hjärtan på. Tror du hade ett likadant va, Lollo, som du gett till Bisen? Fast du hade inte gult utan rosa, eller rött, va?

Bla bla bla... Ordbajsblogg! Jag använder mig inte så mycket av kategorier eftersom jag glömmer lägga in dem i kategorier innan jag sparar! Men jag skulle kunna ha alla mina inlägg i ordbajs-kategorin. Men det är det som är lite meningen med min blogg, att Gustav inte ska behöva höra mitt saggande. Han brukar sätta på sig hörlurarna och då går jag här och pratar med mig själv (vana från jobbet!) och ibland sticker han ut huvudet ur sina lurar och frågar vad det är jag säger egentligen.

Nehe! Sängen, kanske!?

Hittade en massa gamla bilder, sängen kan vänta!


Lisafisen och jag sover, innan jag slet sönder hennes trygga tillvaro. (Inte alls dåligt samvete över det!)


Vi slår in paket tillsammans, såhär ser hon ut när hon skickar en slängkyss


Såhär bodde vi


Snöbus!


Tvättajm på min matta i varberga. Kissemissar som inte hade något hem!


Iiiiii! I löööööv cats!!


Mitt hjärta slits alltid i bitar av den här bilden! (Agnes)

Thats enough! (Tror det stavas så!)

Hörs imorgon!

Simma lugnt

Kommentarer
Postat av: jonas

Du måste sluta klanka ner på dig själv du hade inte lyckats med det du gjort om du inte var bra...Fatta.

(nästan sur)

2009-03-14 @ 10:25:05
Postat av: Lollo

ÅH jag älskar den bilden när Lisa leker i snön!! Hon ser ut som att hon försöker samla ihop den :) Tack för idag sötnos!!! ;)

2009-03-14 @ 21:39:37
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0