Jihoo!

Jag blir nästan hysteriskt lycklig av att titta på let's dance på fyran och sitta med alla mina böcker överallt i soffan!! Jag får göra precis som jag vill ikväll eftersom jag är ensam! Och Anna! För att jag inte ska kunna panikåka hem till mamma ikväll/natt så har jag druckit ett glas vin! Anna och jag har nämligen haft en liten diskussion om min mörkerrädsla och jag är inte ensam så ofta... Eller inte alls, faktiskt! Jo, en gång! Gustav skulle på fotbollscup neråt i landet någonstans men han fick komma hem efter en natt eftersom hans farbror krockat och låg på intensiven... Lustigt att jag kom in på det nu, jag skulle ju prata om mina böcker! (Det gick bra för farbrodern, förresten)

Överst ligger en bok som heter Att växa genom möten av Kay Pollak, under ligger Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn, Medmänniskor av Stefan Einhorn (uppföljaren till Konsten att...) och sist har vi Äldst, yngst eller mittemellan av Elisabeth Schönbeck. Det är en sådan bok man kan ta upp och läsa när som helst eftersom den inte har någon "story" man måste följa med i liksom. Ganska skönt om man vill läsa något lättare under tiden! Den är ganska tung, faktiskt, mycket invecklat och syskonkonstellationer hit och dit och pojke-pojke, flicka-flicka, pojke-flicka, yngre pojke-äldre flicka osv osv. Krångligt idag när jag har jobbat och är lite, lite trött i huvudet!

Jag har hittat en chokladpudding som är utan mjölkpulver!! Faboulus! Jag hade tänkt att göra iordning en liten skål nu ikväll men jag har inte gjort nåt än... Jag är inte sugen ännu! Får vänta ett tag till, det kanske kommer!

Nu ska jag läsa!

Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Näe fusk-chokladpudding!!! ;)

2009-03-13 @ 22:43:37
URL: http://louisebergmansjambalaya.blogg.se/
Postat av: Anna

Alkohol gör det alltid enklare! :P

2009-03-14 @ 18:46:19
URL: http://annensnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0