Lördag, känns som söndag

Hej hej igen!
Min dator blåade sig igår (=stängde av sig helt och det kom upp en blå skärmbild med vit text== inte så bra) så jag orkade verkligen inte starta om allt och blogga klart så jag bloggar idag istället!

Igår var en hemsk dag! Skitjobbig, rent ut sagt. Jag tabbade mig ett par gånger men det är ganska vanligt i Åsas värld. I kyrkan brukar det vara iskallt, kalla bänkar, rätt i luften osv osv. så jag hade klätt mig ganska varmt! Tjocka strumpbyxor och linne under skjortan; vi satt ovanpå ett värmeelement de hade i kyrkan... Så innan vi började viskade jag till Alex "Här är varmt som i helvetet"... Inte det smartaste att säga på en begravning (tur att ingen hörde) och dessutom i kyrkan! Jag kommer nog inte till himlen...

Begravningen i sig var hur fin som helst, jag grät inte förrän andra låten, det var "Walk in fields of gold" med Eva Cassidy men då kan jag ju säga att tårarna forsade och jag snyftade fram till mamma att jag hade glömt mina fina rosa näsdukar hemma. Som tur var hade hon planerat för att gråta extremt mycket så jag tror hon hade fem paket näsdukar med sig. Eller så var det helt enkelt så att hon var "mammig" och tog med ifall någon annan glömt (hon känner ju mig i alla fall). Sen började det spelas en annan låt "Time to say goodbye" men jag vet inte vem som framförde den, det var från en skiva i alla fall. Det som var annorlunda med den här begravningen mot alla andra jag har varit på var att Marie hade regiserat nästan hela begravningen själv... Dessutom hade hon skrivit en liten rad till oss som var där som prästen läste upp. Helt otroligt! Men det är inte en stjärna som har fallit utan det är som Björn sa, hon finns inte med oss längre men nu är hon en stjärna på himlen.

Det kommer bilder från begravningen en annan dag eftersom jag inte får ur mina bilder ur kameran och in i datorn! Sen är inte Alex online heller så han kan inte föra över till mig från sin kamera. Men jag lovar att lägga upp dem och om du läser det här Karoline så ta de bilderna du vill ha, jag ska lägga ut så många som möjligt eller så kan du ju säga till på msn så skickar jag dem där.

Över till något annat! Jag tror att det är söndag idag, det är väl för att jag var ledig igår, känns jättekonstigt! Idag städar jag i alla fall! Jag har rivit ut hela min garderob, håller på att tvätta alla kläder och ska stryka dem, rolla dem fria från katthår och sen hänga in dem i garderoben igen, ååå så fint det blir och vad duktig jag är, va? Niklas (en gammal klasskompis från kvinnersta) tycker jag är nitisk! Han blev nog lite rädd! HAHA! Det är bra det!

Ikväll ska jag till pappa, de bjuder på mat eftersom min lillebror är hemma! Men Gustav stannar hemma, han mår verkligen inte bra än! Han är skakis och mår lite halvkasst. När vi beställde pizza i veckan åt han lite drygt en bit! Han brukar ju nästan klämma en hel pizza... Skumt men han får ringa VC själv om han känner sig dålig!

Nu ska jag nog hänga min andra maskin tvätt! Skriver en rad senare!

PoK (=Puss o Kram)


Kommentarer
Postat av: Karolin

ja vill gärna ha bilderna. :) tur prästen inte hörde dig om helvetet ;P hehe

2009-03-11 @ 15:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0